Hej! Behöver verkligen råd nu !!!

Jag är lite förtvivlad.
Hon hade ju ett uppvak som var jobbigt där mammans attetyd svek då hon var sjuk och hon fick komma till mig.
( som jag skriver om längre upp).
Natten till torsdag förra veckan börjades det igen och då var feber och allt elände över.
jag gick in EN gång och sen försökte med Ramsa. Vi höll på från 22-01:30. Jag gav mig den på att INTE ta upp henne. Ramsan lyssnade hon inte på och jag tror hon somnade av utmattning nästan.
Ok.. so far so good. Hon sov sen bra hela helgen. natten till fre, natten till lör och natten till söndag. Men in NATT

satte allt igång igen.
Hon började 21.30 . jag gick snabbt in ..lugnade och ramsade ut.
Men hon gav sig inte. "maaaaaammma.. maaaaammmaaa... " och massor av gråt. Inte arg utan mer ledset förtvivlat.
jag ramsade ... påminde. Hon lyssnade inte alls.
22.00 går jag in och tänker " solfjädra i 600sek" ( ett gammalt råd jag anammat förr). Jag tror hon sover. Går ut. Och hon igång igen.
Jag ramsar, ... ramsar.. börjar bli förtvivlad. Vid 23.30 går jag in och sitter igen tills jag tror att hon somnar.. ( hellre det än ta upp)
Smyger ut. Och där igen sätter hon igång.
Min son blir förtvivlad och kan inte sova. Tror jag det, då det är så lyhört mellan rummen.
Jag tar upp en timme senare! Fan!! men jag tar upp!!
Jag fixade inte mer.
Lägger henne hos mig och vi sover båda dåligt i min säng, men hon är tyst i alla fall.
Vad gör hon???
Vad är det frågan om??? Varför lyssnar hon inte på ramsan? Vad har hänt med alla 12h nätter? Hur kunde det blir så upp och ner.??
Det får inte spåra ur här och jag känner mig jätterådvill. Hur ska jag göra.
Strategi inför kvällen önskas.
Ska jag ramsa direkt vid första uppvak och bara låta henne vara?? Trots att varken ramsa eller husljud hjälper?
Hon har inte fått ngt vaccin. Vill jag tillägga.
Hon är 19 månader... förtrots, ja.. kanske. men jag måste få kontkret råd. Ska jag bara låta henne vara??
Råd snälla! är så rädd om mina nätter.