Tröttnissar är inte det lättaste, men 3-timmarsregeln har jag själv anammat med fördel på mina tröttmössor som bara sov och sov och annars gärna höll låda på natten.
Kram på er
Oj, vilken mjölkfabrik du är! Go SARA!!!TorpSara skrev:Här har Operation dygnsvändning gått sisådär... Han sover mycket gärna 3-4 timmar dagtid i stöten och sällan mer än 2,5 på natten, plus att han spränger in ett helt SM-mål nån gång vid 03...
På dagarna är han aldrig så vackert klarögd och utåtriktad som där i natten heller...
Hans stygga mor har därför bestämt att man idag får sova 3 timmar på första passet, på ryggoch 2,5 på de övriga (det är så bra att läsa andras trådar, har ni tänkt på det?).
Eftersom solen skiner så fint får man dessutom ligga i fönstret med solen i ögonen... 8) Sedan får man vara naken om så behövs resten av vakentiden. I morse klagade han över att han ju varit vaken halva natten och gärna skulle vilja sova lite till tack, men med gemensama ansträngningar så höll vi honom vaken i en knapp timme.
Påfyllning ratas nästan konsekvent. Han äter rätt snabbt (en riktig naturbegåvning till skillnad från strebror som sagt) och jag trugar honom nog i allafall tre varv innan vi anser att det är färdigätet. Vid påfyllningen ser han förbluffande äcklad ut,och storebror började ju inte äta från två bröst förrän han var 8 veckor, så jag gissar att det räcker det som finns. Jag pumpar utan besvär ur 2 dl ur det han ratar, så det blir till att ringa mjölk-köket på sjukhuset. Här hälls det ut mjölk hela tiden som blivit för gammal. Pappan fyller på på natten under hans vakenpass men till det går det sällan mer än 50 ml. Nån annan än slasken kan få den överblivna tycker jag.
Nu ska jag ta en liten lur!
Ja, hur sjutton gör manTorpSara skrev: Ewa: Men hur håller man dem vakan då? Här är det så trögt, så trögt... Jag funderar på om man kan bada honom varje vakenpass...?
Man skall stå så stilla man kan gärna många gånger/dag än 1 långt pass.Lobilina skrev:Jag följer tråden med intresse, men har tyvärr inget bra tips för tröttmössor, minns inte att vi haft såna problem, mer åt andra hållet om man säger
![]()
Du, det här med balansbräda. Den har införskaffats och jag har stått en del på den men undrar liksom om det bara gäller att hitta balansen och STÅ rakt upp å ner, eller om man ska göra någon övning, typ vicka från sida till sida eller liknande? Säkert en idiotfråga, men eftersom brädan hjälpte dig så har jag stora förhoppningar om att den ska göra mitt liv enklare också, så jag vill verkligen göra rätt
Jo, pappan här i huset har utvecklat en viss talang, men igår gick det åt pipan.annawahlgren skrev:
"Enklare våld" att hålla liv i en liten sömntuta kan också betyda att krafsa med händerna rejält på små revbenen, utmed sidorna på det ryggliggande lilla Skräpet (på hårt underlag)Och då menar jag REJÄLT 8)
O:)\:D/