Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Ja! GRATTIS för 17! Vad KUL!!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Bluna
Inlägg: 1951
Blev medlem: tor 10 apr 2008, 21:43
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack igen. :D

Jag har verkligen varit i en svacka när det gäller mitt jobb, har mått riktigt dåligt så det här känns som en befrielse. Jag är glad att jag tog steget och inte bara accepterade läget som de flesta verkar göra där. :(
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Grattis från mig också :D Bluna! Vad kul att få ta ett nytt steg i livet.

Jag längtar inte alls efter våren - än. Det är vinter för första gången på evigheters evigheter och får gärna vara så en månad till.
Hade det däremot varit grått och regnigt och barmark - då hade jag lackat ur.
Men idag -9 grader, strålande sol som faktiskt värmer våra enorma istappar och fågelkvitter i bakgrunden. Jo, jag står helt klart ut några veckor till :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Nu hör ni!
NU kommer jag också stå ut några veckor till!!!!

Idag har vi bokat en vecka på Rohdos i Maj! Men ALL tänkbar lyx. Vi har sparat pengar jättelänge och nu ÄNTLIGEN är det dags. Så fort jag börjar gnälla ska jag tänka:
ROHDOS!
Det blir till att knapra morötter om jag ska vilja bada på offentlig strand. Jag tror inte på några under, men några kilon ska jag tappa. Sen har jag ju heller inte råd med nått annat än morötter. :-)
Så fort jag är sugen på ännu fler onyttiga kalorier MÅSTE jag tänka:
ROHDOS!
Så fort jag vill shoppa måste jag också tänka:
ROHDOS... :lol:

NU sveper jag det sista i vinglaset och borstar tänderna - TVÅ gånger! ;-)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Sen nån mer tillnyktrad dag ska jag stava rätt till den där grekiska ön! Hick!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

K-ina skrev:Sen nån mer tillnyktrad dag ska jag stava rätt till den där grekiska ön! Hick!
Hahahaaa :lol: det är säkert inget större fel på Rohdos :wink: :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D

Grattis till nytt jobb, Bluna! :thumbsup:

Härligt, K-ina! :lol:

Det ljusnar på morgnarna och eftermiddagarna, skönt! Men det är kallt! Inte skönt... fryser...
men ser fram emot att vara ledig måndag och tisdag \:D/

och väntar just nu på lunch som mannen min håller på att knåpa ihop, medan jag sitter här och slappar :D
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Jag har nyss googlat fram ett recept på kyckling och ska ge mig i kast med det... Önskar att jag hade sambon hemma så han hade kunnat laga litet mat. Jag är fasligt lat i dag!

Och dåligt samvete har man också när man inte går ut i solen. Äsch det där med sol får jag väl ta igen på - Rhodos. (Visst var det så det skulle va?)
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Hej alla surödlor :heart:!

Hur mår ni i vinterklädda Sverige? Vi är i stugan och NJUTER varje dag! Idag har vi tagit en långtur med skotern+pulka uppe på fjället. Sååå vackert så man blir alldeles tagen!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det är så skönt med de lååånga eftermiddagarna tycker jag! Bara lyxen att kunna gå ut TVÅ gånger om dagen igen! Heja vintern! :D
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Jag har åkt skidor flera gånger, och det är många år sen jag gjorde det sådär motionsaktigt på allvar. Härligt! Och - det har fått mig att tänka att jag nog ska börja springa när det blir vår igen. :shock: Jag. :shock: Springa. Herregud. Måste vara allvarlig 40-årskris.
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Hej allihopa!

Kikar bara in en lite kortis och vinkar lite. Läser ofta men skriver aldrig. Så nu har jag gjort ett litet avtryck.

kram
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Stilla skrev::D Jag har åkt skidor flera gånger, och det är många år sen jag gjorde det sådär motionsaktigt på allvar. Härligt! Och - det har fått mig att tänka att jag nog ska börja springa när det blir vår igen. :shock: Jag. :shock: Springa. Herregud. Måste vara allvarlig 40-årskris.
Haha, det där skulle kunna vara jag som skrivit 8) :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

miar70 skrev:
Stilla skrev::D Jag har åkt skidor flera gånger, och det är många år sen jag gjorde det sådär motionsaktigt på allvar. Härligt! Och - det har fått mig att tänka att jag nog ska börja springa när det blir vår igen. :shock: Jag. :shock: Springa. Herregud. Måste vara allvarlig 40-årskris.
Haha, det där skulle kunna vara jag som skrivit 8) :lol:
Men jag har ju flera år kvar, och har samma tankar. Måste vara vintern va? 8) :lol:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

TorpSara skrev:
miar70 skrev:
Stilla skrev::D Jag har åkt skidor flera gånger, och det är många år sen jag gjorde det sådär motionsaktigt på allvar. Härligt! Och - det har fått mig att tänka att jag nog ska börja springa när det blir vår igen. :shock: Jag. :shock: Springa. Herregud. Måste vara allvarlig 40-årskris.
Haha, det där skulle kunna vara jag som skrivit 8) :lol:
Men jag har ju flera år kvar, och har samma tankar. Måste vara vintern va? 8) :lol:
Jaa, så måste det vara, visst är det vintern och inget annat :lol: 8) O:)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"