Hur det går att kura Emil, 9 månader

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
bejbe

Inlägg av bejbe »

Omkuren har gått bra, nattningen går nu för några minuter \:D/
Jag har lite frågor: undrar om jag behöver ge bekräftelse om Emil låter lite innan han somnar (är inte helt säker vad det heter - varken skrik eller gnäll utan ett ljud som om man gör något och det inte går bra)

Alltså frågan är om jag ska ge bekräftelse direkt efter besked när jag lagt honom och går ut och ramsar, eller bekräftar jag sedan innan han somnar efter lite ljud?

Dagsluren protesterar han och somnar för 5-10 minuter, bekräftar jag här när han blivit tyst?

Tidiga morgnar: när han vaknar (allt senare dock =D>) säger jag ramsa och spelar musik och han somnar om. Men sedan vaknar han efter 10 minuter, ska jag ramsa igen eller bara spela musik? Det kan hända att han vaknar och somnar om 3-4 gånger innan det är dags att gå upp.

Tack för alla kloka svar hittills :heart: :)

En mamma med attityden :wink:
:heart: Storebror april 2003 :heart:
:heart: Lillebror december 2008 :heart: kurad oktober 2009
Anna09

Inlägg av Anna09 »

Hej och vackert jobbat!

Jag tycker inte att du behöver bekräfta separat, han borde kunna detta nu, visst. Det känner du bäst själv. Vår dotter gör fortfarande en hel del ljud när hon skall somna och ibland protesterar hon ganska bra. Jag bekräftar då jag ramsar mig ut som sista goa vers, sen låter jag henne hitta lugnet själv. Grejar i huset, diskar så att hon hör osv. då tystnar hon jättesnabbt, någon minut bara. Tänk på kossorna och alla de andra 17 barnen du har som också behöver hjälp.... :wink:

Gällande morgnarna, har kvar musiken på, lågt så ordnar det sig av sig självt så småningom. Du har ju attityden och det är den som oftast gör hela grejen, visst. :wink:
//Anna
Mamma till Ester - :heart: född feb 09, kvällsmålskurad juni 09
bejbe

Inlägg av bejbe »

Hej!

Tänkte tacka ännu en gång för alla kloka svar som jag fått från er och avsluta denna tråd, eftersom Emil inte är något kurbarn längre, inte heller mellan 4 och 12 månader :) :heart:
Emil är en säker lilla sovare som har fyllt ett år, sover gott hela nätterna, äter bra och mycket, går sedan 11 månader, och är jätte glad och sötaste lillkillen i hela världen :heart: :heart: :heart:

Nu går även nattningen som jag altid önskade: inom 2 minuter utan några alls protester :heart: :sleep:

Det var jag som i början var misstänksam och osäker och det ledde till att vi körde i diket lite under julbesöket :roll: . Det som förändrades sedan dess har varit min attityd och nu kan jag säga och påstå att attityden är a och ö, och att poletten måste trilla ner även hos oss mammor för att allt ska funka peftekt :wink: :lol:

Nu när vi sover som grisar :lol: känner jag äntligen att jag kan sluta tänka "kuren" och gå vidare... Det är så mycket jag måste komma i kapp med... Har upptäckt Barnaboken så sent :( Mycket jobb väntar på mig, att komma i rätt spår med olika saker, men det blir bara bra eftersom Barnaboken finns på nattskåpet och forum med alla kloka och hjälpsamma mammor finns här att hjälpa till - eller hur :) :heart:

Ännu en gång: :heart: Anna Wahlgren tack för allt :heart:
:heart: Storebror april 2003 :heart:
:heart: Lillebror december 2008 :heart: kurad oktober 2009
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"