Mollusker - någon som testat thuja?

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

loppan o nilla
Inlägg: 66
Blev medlem: ons 08 nov 2006, 10:04
Ort: Göteborg

Mollusker - någon som testat thuja?

Inlägg av loppan o nilla »

Jag hittade tips på nätet om ett homeopatmedel? som jag beställde på en hälsokost i Stockholm. Thuja som man äter tre ggr om dagen och nån salva som man oxå smörjer in i tio dagar.

Är det någon som testat? Hoppas verkligen att detta fungerar då min lilla har hela ryggen full. :oops:

Jag hoppas att få detta snart på posten.

Läste i forumet att tree treoil var bra. synd att jag inte läste det innan jag beställde. Men nu ska jag prova så fort jag får detta.

Loppan
Lycklig mamma till underbara Cornelia snart 6 år, född jan- 06. ♥
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Du kan ju rapportera sedan. Vi blev ju helt hjälpta av tea tree på A:s mollusker. Lilltufsan som nu börjat få, händer det inget på när vi kör tea tree dock. Men de är bara precis små knott, så kanske det inte riktigt biter förrän de "mognat" lite. Är min teori. Hemmasnickrad. Men det sade verkligen puts väck på storebrors mollusker. Så återkom med rapport! :D
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
sömnlös
Inlägg: 295
Blev medlem: fre 23 feb 2007, 14:29

Inlägg av sömnlös »

Hej!
Tuja finns med på giftinformationcentralens lista, som irriterande och kan ge magsmärtor. Jag vet om det eftersom vi har i trädgården och jag kollade över trädgården när barnen var i stoppa-i-munnen-åldern :wink: .
Men jag antar att det är skillnad på när det är framtaget som naturmedel jämfört med om man äter från buskarna.
Molluscerna går ju bort av sig själva efter ett tag. Iallafall har det gjort det på mina juveler.
:heart: Med prinsessa -04 och prins -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

sömnlös skrev:Hej!
Men jag antar att det är skillnad på när det är framtaget som naturmedel jämfört med om man äter från buskarna.
Ptja, naturmedel är ju definitivt inte utprovade på barn, de får ju inte ens säljas till barn enligt lag. De är ju inte mindre potenta eller giftiga bara för att det kommer från naturen tänker jag.
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:
sömnlös skrev:Hej!
Men jag antar att det är skillnad på när det är framtaget som naturmedel jämfört med om man äter från buskarna.
Ptja, naturmedel är ju definitivt inte utprovade på barn, de får ju inte ens säljas till barn enligt lag. De är ju inte mindre potenta eller giftiga bara för att det kommer från naturen tänker jag.
Förvisso, men det är ju viss skillnad på att FÖRTÄRA och att stryka på kroppen :wink:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jo, men det skulle ju ätas också. :?
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:Jo, men det skulle ju ätas också. :?
Missade det :roll:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lätt gjort ju, det brukar vara jag... :D
loppan o nilla
Inlägg: 66
Blev medlem: ons 08 nov 2006, 10:04
Ort: Göteborg

Inlägg av loppan o nilla »

Hej Eva!

Här kommer rapport.
Jag är grymt besviken :oops: då jag trodde att molluskerna verkligen skulle gå bort. men efter tio dagar va de fortfarande kvar. Jag ringde till hälsokosten där jag köpt dem och de tyckte att jag skulle ringa till ja, nu kommer jag inte ihåg namnet på det antroposofiska sjukhuset, ja det kommer. Jag har inte orkat ringa dit och fortsatte i tre veckor. Molluskerna har faktiskt blivit fler!
Men nu har jag slutat och testar nu ditt recept from occh med idag.

Så trist när jag trodde verkligen på det. Jag har själv blivit hjälpt av homeopat medicin och tror på det starkt. Men nu nya tag med tree tre. :)

Jag återkommer med rapport.

Kram Loppan
Lycklig mamma till underbara Cornelia snart 6 år, född jan- 06. ♥
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Trist att det inte funkade.

Vad gäller tea tree-kuren så funkar de inte på de nya pluppiga små molluskerna. När vi körde på storebror var ju alla röda, eller variga och på väg att spricka. Och då funkade det väldigt effektivt, utan att återsmitta och alla försvann inom 1 vecka.

Med lillasysters mollusker så får hon fler och fler nya små, men inte så många "mogna". Så vi tar bara på de mogna molluskerna nu, eftersom det inte har någon effekt på de nya. Men även på henne försvinner de sprickiga molluskerna snabbt då. Men själva processen/förloppet tycks inte vilja hejdas, systemet har uppenbarligen ett gäng mollusker som ska ut, och det är nog bara att vackert vänta tills de är mogna för att då ta hand om dem.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Läkarkontakt/kontakt med homeopat

Inlägg av inger »

Min son har blivit mycket hjälpt av homeopatisk behandling, men då har jag alltid gett honom de homeeopatiska medlen efter konsultation med hans homeopat.
Men homeopater har inte lov att ta emot barn under 8 år, enligt vår kvacksalverilag.
I Göteborg har vi Sunnaviva mottagningen. Där hyr de i bland in en doktor som även har utbildning inom hoemopati. Sunnaviva mottagningen är en antroposofisk mottaggning. Dit skulle jag i det här fallet vända mig.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
inger
Inlägg: 2187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 18:20
Ort: Göteborg
Kontakt:

Sunniva mottagningen så här når man den

Inlägg av inger »

Så här når man Sunnivamottagningen som är en antroposofisk mottagning
031 25 60 57 eller 0730 664 681

På mottagningen har man både det skolmedicinska och det alternativa perspektivet.
Två underbara tonåringar


http://barnboksnatet.blogspot.com/
loppan o nilla
Inlägg: 66
Blev medlem: ons 08 nov 2006, 10:04
Ort: Göteborg

Inlägg av loppan o nilla »

Hej på er.

Har inte varit inne på forumet på ett tag, så jag såg inte ditt meddelande förrän idag Inger. Tack för telefonnummer till mottagningen. Kan verkligen vara bra att ha till en annan gång. Jag tog till Evas trick med tree tre oil och det fngerade jättebra. Försvann efter ca två veckor. Toppen tack för tips Eva. :D

Vad skulle vi göra utan er och detta forum.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Kram Loppan
Lycklig mamma till underbara Cornelia snart 6 år, född jan- 06. ♥
Hans Wihlborg
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 11 jul 2008, 20:12
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Tea Tree Var och vad?

Inlägg av Hans Wihlborg »

Hej Vår lilla dotter har en hel del mollusker på magen vissa mindre och vissa större. Dock så minskar dom inte i antal. Utan blir bara större och fler. Suck. Doktorn säger att dom kommer försvinna av sig själv men det kan ta allt från ett par månader till år. Så Tea Tree låter lockande.
Frågan är. Hur appliserar man det och hur ofta?
Mvh Hans
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Besvärar de inte, så behöver man ju inte bry sig. Problemet vi såg var ju att eksemen ökade ofantligt i de mollusk-drabbade områdena. Tills det blev ohanterligt. Därför valde jag att göra något åt saken. Tea-tree är starkt och ska spädas 1 del tea tree, 10 delar olja (oliv, raps...) och det duttade jag sedan på 1 gång per dag. Efter dusch (barnen kunde ju inte bada tillsammans under den här perioden). Sedan fick det torka under någon halvtimma och sedan var det bra för den dagen. Hoppas det besvarade dina frågor!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"