Underbart vackert arbete =D> Fantastisk läsning \:D/ TACK
Hoppas du berättar hela historien i "Efter kuren - en uppmuntran"

Det betyder så mycket för så många
Ta inget extra för gnölandet inför lurarna, tycker jag. Han kan ha sina små livskriser som ger sig tillkänna utan att ha ett dugg med sömnen att göra. (Fast du bör förstås hålla kontinuerlig koll på det sammanlagda sömnbehovet, så att du inte ger honom mer än han behöver. Tiden går fort

)
Har han exempelvis börjat ta sig framåt ännu

Sådant kan verkligen föda frustration INNAN det går vägen

Man (barnet) känner och "vet" att något ska erövras, men man har ingen aning om vad. Förrän man plötsligt GÖR det.
Så vidmakthåll ditt vanliga optimistiska betryggande lugn och låt honom känna, tveklöst, att hur mycket världen än gungar - som den gör ibland - så står DU fast som en klippa i stormen

och har koll på varenda potentiell miniorosvarg 8)
För en SS som vi ju faktiskt nu kan utnämna honom till - om inte du / ni ifrågasätter hans goda nattsömn så gör han det aldrig mer heller

- är det inte trevligt att försöka sova i famnen på någon, plötsligt. Man vill sova i fred. Jag vill rekommendera denna underbara så kallade mjuklift, som finns att få tag på numera för en inte alltför blodig penning. Den kan man ställa på golvet även i ett trångt flygplan (och får väl placera sina egna fötter någon annanstans

) Barnet kan ligga på mage och "sova groda" även om den inte är så vansinnigt stor. Den har också en liten sufflett så att man kan täcka över enkelt med en mörk schal eller ett sönderklippt svart lakan.
Vad gäller tidsskillnaden som ju inte är så omfattande tycker jag du ska ta en halvtimme på morgonen och en halvtimme på kvällen, så är du ifatt på en dag (innan). Likadant inför hemfärden sedan
O:)