Hej igen!
Lite rapport över hur det går för oss. Vi började kuren i fredags kväll och är nu alltså inne på fjärde natten.
Vi har kört på schemat men vi insåg att vi kanske skulle behöva lägga till en 20 minuters lur klockan 1700 så det har vi gjort.
Den första natten vaknade hon tre gånger; första gången blev det mycket buffning och ramsning i 1 tim och 20 min innan hon somnade om. Andra gången 45 min. Tredje gången grät hon endast en kort kort stund och somnade om utan att vi gick in till henne. 8) Summering av den natten var att hon verkade reagera negativt av ramsan. Det väckte både henne och hennes vrede!
Andra natten vaknade hon också flera gånger men aldrig lika länge som första natten.
Tredje natten vaknade hon endast en gång, klockan 0235 först vilket är rekord, hejja Elvira!

Då buffade vi en omgång och ramsade ungefär 1,5 timme innan hon somnade om.
Samtliga mornar har vi väckt henne och då har hon varit en glad tjej!
Själva nattningen klockan 1900 har gått lätt fram till ikväll, hon har varit trött och nästan somnat redan vid nattslurken. Ikväll blev de dock lite "dialog" i form av skrikande från hennes sida och ramsande från min sida. Jag försökte verkligen höra när hon ökade i skriket och svara henne då och vara tyst och låta bli att ramsa då hennes skrik verkade avta något i styrka. Tror att hon blev mer ledsen ikväll då vi inte buffat något alls mer än symboliskt vid tillrättaläggningen. Vi har nog varit rätt frikostiga med buffning de andra nätterna.
Dagslurarna sitter som en smäck, hon somnar snabbt i vagnen inomhus med lite vagning först. Ramsan stör henne dock!

Och storebror har väckt henne för tidigt en gång.
Vårt största problem och min fråga just nu är kring vår 20 minutare på em. Hon har svårt att somna snabbt nog och den blir försenad om sömnen kommer alls. Kan man använda marginalkvarten även på denna korta lur? Kanske behöver hon inte den luren alls? Vad tror ni?
Anna, mamma till en kurad prins född 2007-12, samt en kurad prinsessa född 2009-06.