Tack för svaret chokladkaninen! Så himla skönt att kunna gå in här och få lite råd och stöttning när man undrar vad man håller på med.
Du har ju helt rätt i att fasta tider är lite väl ambitiöst när han fortfarande är så pytteliten, det är jag som dras med av alla trådar jag läser här och SÅ gärna vill att vår tillvaro också ska vara lite mer strukturerad. Men det vet jag ju att den kommer bli, det tar bara ett tag (har ju gjort resan förr, med storasyster

). Låter dock honom styra och följer inte exakt det schemat. Har redan märkt att han är pigg på förmiddagen och helst bara sover 45 minuter då, och trött vid 15-17 tiden. Är det dumt att lägga en längre lur där, så nära inpå nattvilan?
I natt har vi vagnat, han svarade ganska bra på det, somnade iallfall om och skrek inte, men han sov bara 5-30 minuter mellan uppvaken. Mellan kl 02-03 somnade han inte alls mellan vagningarna, så kl 03.30 tog jag upp och gav mat. Sen sov han iallfall till 06.30, så jag var riktigt pigg i morse efter 3 timmars sammanhängande sömn

. Detta berodde säkert på att stackars lilla putten är för liten för att sova så länge utan mat, DÅLIGT av mig att inte ha koll på det. Behöver iallfall inte ha dåligt samvete för att jag plockade upp honom då.
I natt fortsätter vi, men då ger jag mat vid 22-tiden när han vaknar (vagnade över det uppvaket i går natt) och kl 04, så hoppas jag han sover bättre däremellan.
Märkte iallfall stor skillnad i natt när han fick mat, då ÅT han ordentligt från båda brösten och sov således betydligt bättre efter det.
Försöker ge han ännu mer mat också, så får vi se hur det hela avlöper. Återkommer med rapport

.
TACK återigen för hjälpen. Det kan ju inte vara normalt för ett spädbarn att vakna varje halvtimmer på natten! Känner att vi verkligen måste styra om detta.