Jag har utarbetat ett schema här på forumet tillsammans med er experter!
Men då är jag ju lite osäker inför alltihopa om det faktiskt kommer att fungera med hennes temperament? Risken finns att hon skriker så mycket att hon storknar eller iallfall att mamma och pappa får tinnitus... Men jag VILL att det ska fungera...
Jag har iallafall några praktiska frågor:
1. Hur kan jag veta att hon fått i sej tillräckligt med mat under dagen så att hon ska klara en hel natt?
2. Ska jag ha henne i vagnen som är lite trång för henne eller i sängen som vi har Brios Vyssan lull-tassar på?
3. "Måste" hon sova på mage när vi börjar kura henne? Hon har hittills sovit på rygg och även nu på senaste tiden på sidan, men hon hatar att ligga på mage... (iallafall blir hon väldigt arg när hon ligger på mage)
4. Kan jag isåfall ha henne på mage utan andningslarm? När är hon inte i riskzonen för plötslig spädbarnsdöd mera?
5. Ska man bara var hemma under kurtiden? Eller räcker det med att bara barnet är hemma och att farmor/mormor sköter, medan vi föräldrar uträttar ärenden? Vi är nämligen i slutskedet på en husrenovering och det är så himla mycket som ska handlas och fixas.
Känner mej lite dum som har dessa frågor, men jag VILL verkligen att det ska fungera och vill inte göra fel...
hälsn. Ann-Sofi