Jag har nyligen råkat hit genom att googla om eksem hos barn, och vilken smart forum det är
Men får jag undra först, hur detta är möjligt att jag aldrig har hört om Anna Wahlgren och Sova Hela Natten (varken som kur eller företeelse)
Men nu har jag lite frågor innan jag börjar kura. Jag förstår att min attityd av självklarhet är det viktigaste av allt och vill inte börja kura medan jag känner mig osäker. Och precis så osäker är jag faktiskt. Det är allt nytt för mig, har aldrig gillat eller använt mig av några "metoder", men nu har jag hittat något som verkar vettigt. Just nu har jag några frågor men det kommer flera säkert...
1. Behöver jag andningslarm för barn som är 9 månader gammal, söver mest på sidan, ofta på magen, och vänder sig själv i sömnen?
2. Måste jag vagna honom? Det känns inte så praktiskt till mig, han väger nästan 10 kilo, vilken vagn som helst känns för trångt för att han skulle sova på magen i den, specielt nu i alla vinterkläder.. Jag vill helst lära honom sova i spjälsängen nu under kuren. Kommer han i så fall kunna somna i vagnen sedan?
3. Om jag tar de första två nätterna och min sambo tredje och fjärde natt, vem tar dagarna då? Har inte förstått riktigt i boken.
Kanske behöver jag skriva hur vi gör annars. Jag bär och vaggar Emil tills han somnar på kvällen och dagslurarna. Han vaknar på natten och får bröst och vi somnar om. (Han sover med oss). Sista månaden har det blivit jobbigt - han vaknar jätte ofta, suger ofta och mycket och det känns som om det irriterar honom, men han liksom vet inte att han kan somna utan bröst. Till slut vaknar han helt så att jag måste gå upp och vaga honom. Napp använder han för att somna kväll och dagslurarna medan jag vaggar, men nappen fungerar inte på natten.
4. Jag vill fortsätta amma så länge jag kan, men gärna bara dagtid
5. När Kuren är färdig och Emil sover hela natten
Jag kommer säkert med flera frågor. Ursäkta om min svenska inte är korrekt, det är inte mitt första språk