Ryggvändare

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Pia Pojkmamma
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 06 jul 2005, 19:42

Ryggvändare

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Vår lilleman (6,5 mån) krälar, kravlar, kryper, ställer sig upp. Allt detta är ju kul dagtid, men kvälls- och nattetid -tja... :( Innan han ska somna på kvällen praktiseras allt detta i sängen. (Det är becksvart i rummet.) Då han busat runt en stund i sängen och blir trött har han för det mesta lyckats hamna i en sån position att det är omöjligt att somna. Armar och ben har hamnat mellan spjälorna eller så är benen ihopvikta under honom och han ligger på rygg. och täcket är en enda boll. :evil: Då räcker det inte med ramsa utan vi måste gå in och vända på filuren och lägga tillrätta. Då somnar han direkt. :arrow: Men det blir ju att springa in en extra gång!!!

Hans schema ser ut så här:
7.30 morgon
9.30-10.15 Sova, 45 min
12.30-14.30 Sova, 2 tim
16.50-17.10 Sova, 20 min
19.30 natt

Tacksam för råd :!:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Morsan
Inlägg: 87
Blev medlem: lör 12 feb 2005, 22:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Morsan »

Fast om de inte är gråt och tandagnisslan utan han somnar när ni varit inne och bara lagt till rätta - så verkar det inte vara ett problem. Troligtvis kommer han inte att fortsätta med kvällsgymnastiken hela livet heller :wink: !
Mvh Morsan
Leoparden ?r f?dd 3/9-2004
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Härlig interiör... och övergående :wink:

Spara på gracerna - se om han inte faktiskt somnar i sin omöjliga ställning. Lägg/lyft då tillrätta när han sovit i tio minuter (inte tjugo) eller när ni lägger er och tittar till. Han ska ju helst inte märka att ni springer där :shock: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Pia Pojkmamma
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 06 jul 2005, 19:42

Inlägg av Pia Pojkmamma »

TACK för era svar :!: Tänk att det är så lätt att få kloka råd :!:
Efter att jag skrivit min fråga här kom jag på att jag ska kolla via "search" om det finns andra med samma ryggdilemma. Där hittade jag en hel del att läsa. Tror att jag trafikerat för mycket :roll: . Ska nu minska på mina ingripanden och TRO på att han lyckas vända sig själv. Bara vända honom vid totalkris. Efter ett par nätter har väl nattgymnastiken gått förbi :D ! Hör av mej ifall nya frågor dyker upp.

Trevlig resa, Anna!
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :D

Det är fortfarande grundregeln som gäller - små älsklingar får inte bryta samman i förtvivlan. Dvs då ber de om hjälp och ska verkligen ha hjälp, ögonblickligen :D

Sedan kan man förstås somna hur som helst utan att bryta samman, eller möjligen efter att ha varit sur, svurit och beklagat sig ilsket. (Ingen åtgärd.) Då kan man somna halvsittandes med näsan mellan spjälorna :shock: och onekligen behöva läggas ner, utan att vakna av det :wink:

Tack för varma ord :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"