Jag proppade henne med mat igår vilket innebar att i natt när hon åt så åt hon bara 100 istället för 200 vid båda målen...kanske en bra början

Hur BRA början som helst ju! Där ser du, hon både vill och kan, föredrar, lite mera krubb på dagen. Underbart att läsa!
Så, lite svar då:
1a. Exakt och exakt. 45min är ett naturligt sömncykel, de kommer upp i lättsömn efter 45min. Vissa efter 39min vissa efter 48min, typ. Men det är en cykel.
Så exakta tider som möjligt, för att _sätta_ tiderna till en början. Så exakta tider som möjligt för att dagen blir som en kedjereaktion med alla tider. Låter lite tokigt innan man har kommit i mål, men sen lutar man sig tillbaka och njuter. Ingen förvirring om vad som händer när uppstår.
Dessutom kan man, senare, efter att ha varit i mål ett tag, diffa tiderna lite när man måste iväg på ngt där tiderna inte går att skjuta på.
1b. Lunch. Jag hade inte nöjt mig med 1.5 om tanken var 2.5. Det är en hel timme, en hel timme sätter sina spår i dessa små. Jag, personligen alltså då jag har en tröttmössa, hade nöjt mig med 2/2h15.
Du KAN ta upp henne efter 2, det kan du - var bara noga med att observera vad som händer efter det. Är hon nöjd, pigg och happy hela efterföljande vakenpass så fine, då behöver hon inte en 2.5a där. Likaså omvänt.
2. Nu har du ju ett vinnande koncept, att lägga henne på sida, sen vända på henne. Där får jag nog överlåta åt dig att känna efter vad som känns bäst då det är lite gungigt nu med självförtroendet. Förstår du? Det måste passa er BÅDA! Ge det nån vecka till då, kör på ditt sätt sen övergår du till magläge helt och hållet. Vad tror du om det Mia?
3. Spjällisen. På mage, med larm! No doubt.
4. Ja, ramsa iaf. Det min kära för att ramsan är/blir ett verktyg. En signal att "Sooova är så gott att du bågnar, sova skall du göra nu, du får sova nu, mamma har stenkoll!"
Du kan säga "Nu skall mamma ut och plocka blåbär i lingonskogen", du kan säga "Nu hoppar jag hage". Det är HUR du säger mer. Det skall finnas en rytm i din ramsa.
Jag tar ett exempel; du kan förmedla så mycket med tonen i din röst. Du kan t.ex. väldigt ironisk påpeka att pajen är äcklig genom att säga "God paj hör'ru!", där betonar du på ett sätt. Med exakt samma ord kan du faktiskt mena att pajen ÄR dögod. Förstår du?
Personligen föredrar jag den givna, mest för att den är så enkel att hålla reda på i min kaotiska hjärna då det begav sig med Klimp.
Ramsan är en och samma oavsett när uppvaket sker på natten.
Här är en toppentråd ang ramsan som verktyg:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=11181
När jag kurade Klimp så nej, det var inte mycket till idé att gå och lägga mig. Inte de 2 första nätterna iaf. Saken är den att man skall besvara frågorna vid minsta pip PRONTO, för att visa om igen att man ÄR där, att man vaktar att man övervakar.
Hur din Sessa sover vet du bäst likaså hur lättväckt du är.