Hej vicky!
Vill du ha morgon 7.30 eller 8 så skjuter du på allt ist. precis som du anade
2. Man kan välja lite här tycker jag. Antingen så lägger man bara ner barnet och börjar gå, men då får man antingen ha vagnen i rullning hela luren eller räkna med att viss risk finns för att Liten vaknar då vagnen blir still.
Annars så kan man göra precis som du skriver, lägg tillrätta och vänta 10 min att gå efter insomnandet.
Hur ligger han i vagnen? På mage? Får han plats ( vet att många trendiga vagnar är trånga min gamla tex

) Är det lagom varm? Mörkt? Se över dessa saker om han ständigt vaknar i vagnen, kanske är "problemet" löst där?
3. Det tar ungefär 3 dagar att bryta en vana och att införa en ny och på det ca 1 vecka innan det hela sitter så tålamod måste man ha och målet för ögonen!
Tycker du svarar dig själv så bra på nattmåls tiderna.
4. Läs om trenätterskuren i standardmodellens kompendium:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=8887
Jag har varit generös med vagnandet första natten, det viktiga är att du backa lite vart efter. För att barnet ska kunna göra framsteg så måste föräldrarna göra baksteg! Det hade jag som ett mantra i mitt huvud om vi stod och stampade i samma spår eller jag tyckte att det gick bakåt.
5. Vad har du för stl i nappen? Och vilken typ av flaska? Jag tycker att Dr Brown är underbar dessutom har de en modell som heter Wideneck som är lite formad som ett bröst- toppen
8) Jag och många andra här på forumet blev hjälpta av att byta till störra stl på nappen så att det flödar lite mer. Rinner det för mycket så får man mata i en mer upprätt position samt vara NOGA med raparna.
6. Att mata B1 och B2 i ett svep betyder just det. Du gör alltså ingen paus mellan brösten utan matar B1 tills det är stopp, byter direkt till B2 ibland utan ens att rapa emellan.
Kram Johanna