gråter!!

Skriv svar
nina86

gråter!!

Inlägg av nina86 »

Jag har en dotter som nyss blivit 16 månader. Hon har haft sina perioder men i det stora hela har hon alltid sovit hur bra som helst. har aldrig behävt kura henne. Hon har också alltid sovit i sin säng.

Vi var bortresta 2 veckor och där sov hon med mig.. resultatet är att hon somnar lika gott som vanligt men vaknar några timmar senare och tokgråter!! har hon blivit så van vid att sova med mig trots att hon endast gjort den 1 gång tidigare under hennes första 15 månader?
På morgonen när hon vaknar är det ocksp gråt tidigare när jag kom in till henne på morgonen fick man alltid bara ett stort leende. hon har alltid kunnat somna om på egen hand och kunnat ligga i söngen vaken en bra stund på morgonen

vad gör man nu? Är väldigt stressadför om en vecka är det dags för dagisstart oh sen jobbdags för mig så känner mer än nånsin att i båda behöver vår sömn. jag kan lösa det genom att hon sover hos mig men med risk för att låta elak så föredrar jag att hon sover i sin egen säng
nina86

forts.

Inlägg av nina86 »

ska tillägga att på dagarna är det en massa social delaktighet och hon får sig alltid ett ordentligt skratt innan söngdags :-)

hon lugnar sig alltid så fort jag komer in till henne, tycker alltid först att hon låter arg på sitt skrik men det övergår ganska ofta i hysteriskt gråt.

ramsar alltid utanför dörren men det är otroligt svårt att lugna henne
miniz

Inlägg av miniz »

Hej nina!

Det är möjligt att semestern strulat till det för er, men nu ska du se framàt!
Hon ska snart somna och sova nöjd, som förr.

Här är en tràd om problem med läggning var Anna Wahlgren svarat sà bra. http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=20501

Inte för att förvirra med olika svar...
Men jag skulle i tillägg köra en minikur. Där jag första kvällen hade gàtt in vid skrik, lagt snabbt tillrätta, sedan ut med ramsan. Och dà som AW beskriver den. Andra kvällen tar ramsan över, du gàr alltsà inte in.

Jag hade gàtt in första kvällen pga att det är ett nytt beteende och det är behöver brytas.
Och för att sätta ramsan, om du förstàr.
(Det är svàrt att förklara med skrift ibland :? )

Vad tror du?
Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"