Säkra sovare...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
TorpSara

Säkra sovare...

Inlägg av TorpSara »

I lördags var vi på stort 40-årskalas hos kära vänner tillika grannar. Edvard har sovit där många gånger, men alltid i sin resesäng. Den här kvällen blev den hemma, av lite olika skäl. Ett utmärkt kalas med många barn och en hel del bra bus.
En bra stund efter normal nattningstid nattades därför Edvard i den stora dubbelsängen, och eftersom han aldrig har somnat i en stor säng förr så tänkte jag att jag skulle ligga bredvid tills han somnade. Efter fem minuter av stoj, stök, bök och knöl så ramsar jag ett par vändor varpå Edvard resolut säger: -Gå ut, mamma.
-Vill du att jag ska gå? frågar jag lite klentroget. :roll:
-Ja, sova egen säng! (dvs. du får sova i din egen säng alternativt jag vill sova i egen säng)
Jaha, så det var bara att packa sig ut då. Så oumbärlig är jag, vilket jag ju borde vetat... 8-[
Sedan sov han tills det var hemgång i sena timmen då han i vagnen hem samtalade inspirerat om svarta löv på träden och härmades med näktergalen. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Japp, precis så är det med en SS, man skall inte ta ut något i förskott, de kan ju detta de kära! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

ja, det är väl bara att lära sig det... :lol:
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :heart:
:thumbsup:
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
tove79
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av tove79 »

Ivar somnade på golvet mitt under pågående flytt.
Han var väl då 11 månader och alla glömde bort hans middagslur utom han själv som tog saken i egna händer och la sig på ett gammal lakan direkt på golvet där hans spjälsäng hade stått. Där hittade vi honom, på mage, med tummen i mun, och han sov så gott så. (Fast jag måste erkänna att jag skämdes lite, även om det såg ganska roligt ut...)
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
tove79
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 30 jun 2006, 23:00
Ort: Stockholm

Inlägg av tove79 »

Ivar somnade på golvet mitt under pågående flytt.
Han var väl då 11 månader och alla glömde bort hans middagslur utom han själv som tog saken i egna händer och la sig på ett gammal lakan direkt på golvet där hans spjälsäng hade stått. Där hittade vi honom, på mage, med tummen i mun, och han sov så gott så. (Fast jag måste erkänna att jag skämdes lite, även om det såg ganska roligt ut...)
Tove med prinsarna; Gustav, född aug -02 , Ivar, född maj -06 och lillebror Axel född sept -11
Ivar kurades 22-26 mars 2007 i Gastsjön! <3
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Hahaha! :lol:

Ikväll kom jag plötsligt på att det nog var dags att lägga Bebbo när jag såg honom krypa fram till en kudde som hamnat på golvet, lägga sig på mage på den och börja gosa in sig.... :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Här har vi ännu en säker sovare :) Ett år efter kuren har den absoluta NJUTNINGEN infunnit sig. Här om dagen när Iris skulle sova middag, gick hon själv in i sitt rum och ställde sig vid spjälsängen och väntade på att bli upplyft. Trodde det var en tillfällighet men på kvällen visade tösen med ännu större tydlighet att hon ville SOVA inte LEKA. Hon ställde sig vid spjälsängen och pekade uppfodrande på spjälsängen samtidigt som hon gjorde sitt gnälljud som betyder att hon vill något :shock: Visst har hon sovit som en klocka de senaste månaderna, men den riktiga njutningen tog visst ett tag innan den infann sig...
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"