Nu har vi precis avslutat uppföljningsveckan! Tänkte att jag väntar med att skriva och sammanfattar hur det gått.
Det har gått väldigt bra måste jag säga. Valle somnar oftast på fem tio minuter. Sedan sover han oftast hela natten tills klockan ringer 07.00.
Fantastiskt! Och vilken skillnad mot förut när han var trött och gnällig en stor del av dagen och åt som en fågelunge. Nu har vi en liten glad kille som äter som en häst, vilken lättnad.
Några nätter har vi fått ramsa en gång mitt i natten, men då har han somnat om på ett par minuter.
Vi hade en dag när han hade problem att somna på eftermiddagsluren (somnade i bilen och vaknade när jag skulle lägga honom i spjälis... kanske därför), vi ramsade, han somnade men vaknade efter fem minuter. Vi ramsade igen, han somnade och vaknade efter fem minuter. Så höll det på i en och en halv timme. Jobbigt och frustrerande. Och så blev det samma sak på natten mellan 23.00 och 01.00 (sviter från dagen..?). Då var vi även inne och buffade flera gånger när han blev ledsen. Då ville man bara plocka upp lillkillen och ta in honom till oss och krama honom... Men jag vet ju att det hade varit att göra honom en björntjänst och det var bara den enda dagen och natten sedan har det gått bra.
Enda kruxet nu är läggningen. Vi har såklart alltid "Skrattet" men han blir fortfarande ledsen bara man kommer in i hans rum och närmar sig spjälis och han fattar vad som är på g. Däremot har jag hört att han kan vakna innan klockan ringer på morgonen och ligga och babbla lite så den biten går framåt, förut var han ledsen så fort han vaknade och upptäckte att han var i sin säng. Så jag hoppas att läggningen också ger sig...
Stort stort tack för alla råd och hjälp och stöd! Det har varit en otrolig trygghet att kunna logga in här och fråga fråga fråga när man känner sig osäker.
Jag tackar min lyckliga stjärna för Anna Wahlgren, forumet och boken och sänder en riktigt stor varm kram till er alla
PS1. Jag kommer såklart hänga kvar här och läsa, lära mig mer, kanske berätta om hur vi har det och fråga när saker dyker upp.
PS2. Nu ska jag beställa "Barnaboken"!