Stilla: att lägga platonmatta klarar man själv! Vi säljer inte sånt, men har en provbit liggande på jobbet, och den ser likadan ut på båda sidor, så den KAN man inte lägga åt fel håll. Möjligen finns det massa olika sorter, men håligheterna ska ju ligga neråt förstås. Annars blir det ju fukt likförbaskat

Ni kommer med all säkerhet få bort källarlukten om ni gör om.
twins: tack du
Jo, men visst minns man 70-talets hemska textilmattor, men man har ju en annan medvetenhet idag! På 70-talet lades det in textilmattor, som sedan låg där i 30 år utan att tvättas, och så tyckte alla till slut att det var så ohygieniskt o.s.v. Klart det var, med den "skötseln"

Nu förstår folk att den ska tvättas ibland. (och på tal om ohygienisk, hur har vi det i våra sängar?

Och där ligger vi rakt I, en matta har man nere vid fötterna) Textilmatta i trappa är ju toppen! Halksäkert! Många lägger sisalmatta (naturfibrer utav kaktus) i trappa också, det finns i många färger.
Blivande mamma: Såplutat är det om det har en lite vitare ton. Ja, danska är svårt att hänga med i...
Jag gick en trädgårdskurs i vintras och fick 1000 idéer. Nu har vi gjort en del, men mer blir det! Bra att ni har tid att fundera på trädgården, för man hinner ändra sig många gånger!
Tack för komplimangen om huset! Vi stortrivs här!! Fast jag kollade in på hemsidan, och såg att jag behöver uppdatera vissa bilder, för det har hänt en del sedan de togs
Vi bytte knopparna i köket mot porslinsknoppar från Indiska. Och så lade vi svart-vit rutig plastmatta, och vips hade vi ett kök som inte behöver renoveras mer än så! Små detaljer ger ofta stora lyft!
Just nu är projektet som är igång att rätta till "fula uterummet"! Ja, det är så fult att det inte ens är med på hemsidan, för vi skäms över det!
Ett riktigt 70-talsbygge, som mer såg ut som ett cykelskjul

i mörkbrun/svartbetsade brädor och rostigt plåttak.
Men nu har Per lagt liggande råspont inuti och utanpå, som jag håller på att måla vit. Och så satt vi in 2 gamla fönster också, ja det blir en stor förändring. Bild kommer på hemsidan så småningom när det är klart.

Senare i höst/vinter ska vi tapetsera om i övre & nedre hall & trappuppgång. Tapeter fyndade jag i våras på Sandbergs som hade utförsäljning (Yes, sandbergs ligger i Ulricehamn, lyxigt

)

Någon vacker rosentapet ska in i verandan.

Toaletten nere behöver göras något åt, så trist att den heller inte får vara med på hemsidan!

Vinden, där vi har vårt "gym" behöver målas.

Och så har vi ett utrymme utanför bastun i källaren vi behöver hugga i rejält i.
Men det är väl det som är så skönt med det här huset, inget är AKUT, man tar det allt eftersom.
Jag tycker det är SÅ roligt att renovera

(fast sambon är inte lika förtjust...

)
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.