Malin ja du, jag får snart bege mig till vägning på BVC för att kolla upp damens vikt här. I det HÄR fallet så shit pommes vad jag önskar att jag ammade. Det blir ju definitivt "överlämna åt barnet att sköta det själv". Vilket också är min tanke här nu :-k
Som TUR är har jag inte behövt övertyga henne om att hon skall sova gott, HON har i de här 2½ senaste dygnen övertygat MIG om att hon sover gott.
Jag ser bokstavligen ut så här nu:
Hon drog 3 timmar på morgonen, TVÅ skitenkla skarvar.. Nu sover hon igen, det gick inte att hålla vaken, hon somnade på plats.
Åter igen, jag ser ut så här:
Pricken Två själar en tanke, om än fördröjd... jag fick i henne hennes slatt i morse genom att ha henne i sin babysitter. Frustrerad? Jag? Näää'raaa... inte alls, bara SÅ GRÄSLIGT MYCKET!!!

(Att jag ens kan skratta nu är för mig en gåta).
Malin å Pricken Otroligt, otroligt GOTT att höra att era/våra jämngamla tycks följa samma mönster. Alltså MÅSTE det vara något som råder, som pågår som vi i vår tur bara inte har fattat.
And the 10 milion question is... :-k
Torpan
Schemat... *drar en djup suck*
Vi har bokstavligen haft skrikhelvetet här hemma i 10 veckor och 5 dagar, något som inte alltid framgår i mina inlägg. Jag låter bli att skriva under de mest hemska dagarna för det skulle bli så mörka inlägg som inte gagnar någon.
Vi har testat allt, jag testade att sätta schema strax efter 8v's ökningsperiod. Det visade sig att skriken tilltog - det för att hon inte pallade att hållas/vara vaken 2 timmar, utan måste få en 5min's eller 20min's mitt i vakenpasset.
Så jag släppte schemat med fasta tider och gick till att hålla 2½ timme vaket (det inkluderat 20min's lur) och sova 2 timmar. So far so good, maten funkade ypperligt då maten i synerhet, aptiten var på topp.
Vi hittade då en struktur där hon matades var 4e timme, sov sig förbi 01-målet, sov 20.00-04.00, vaknade/väcktes 07.00/07.30.
Sen har det hänt något här nu, de senaste 2½ dygnen har bara inte gått.
Natten till i.. förrgår? -går? sov hon sig förbi 04.00målet till 05.30!! Jag var trött som ett as, somnade själv inte förän 02.30 så jag vaknade inte av mig själv heller.
Att hon fick mat 05.30 gjorde i sin tur att hon toknekade mat 07.30, lite gick att få i henne 08.30 och sen är vi här nu.
Så schemat, ja, jag vill inget hellre. Men vad jag vill MEST är ha lugn och ro, jag vill inte ha skrikariorna som kommer sig av att hon vill sova, där hon agiterar emot att hållas vaken.
Det kräver sin energi, sitt tålamod, sin avlastning att stå ut med det här här hemma.
Som en fingervisning på mitt konstanta adrenalinpåslag - var till VC idag för blodtrycksmätning. Jag ligger i vanliga fall på 95/65 i blodtryck, det är helt normalt för mig. Idag låg jag på 130/100, det i liggande läge, vilande i 15 minuter. Så ja, jag gör ALLT för att hitta hennes rytm, jag gör ALLT för att hitta den bästa strukturen, de bästa tiderna. Att sätta schema nu, stressa upp mig för att klockslagen'a inte stämmer vore att hälla jet-fuel på en redan ofrivillig brand.
Måndagen var HIMMEL då jag höll henne 1½ vaken efter morgonen, sov 2 timmar, vaken 2, sömn 2, vaken 2, sömn 1½, vaken och sen natt.
Så kom ju då hon sov till 05.30

tisdagen HELL.
Igår tbx till måndagens tider, HIMMEL, nöjd tjej INGA skrik igen men maten går neråt.
Idag, tja... hon bara sover.
Därav att jag backar med allt.
Jag måste utröna henne, jag måste se vad som funkar bäst. Jag är befäl, jag har attityd så jag kan sälja till andra men jag har ingen nytta utav det om jag motarbetar henne för att jag inte kan hela henne, hennes önskemål, vad hon bäst trivs med.
Det är nu när skriken avtar som jag lyckas. De andra dagarna går åt till att överleva och hålla oss alla här hemma vid våra sinnens fulla FRID.
Som sagt, NÅGOT är det nu.
Att äta sista målet bestående av 120ml (mot 165) 16.00 och sova, vara happy kid när hon är vaken och sen somna när mat erbjuds men tackar nej till, fram till 02.30; då ÄR det något.
Att sen äta 80ml 02.30 (mot 110-135) och sen sova sova som en gris till 06-07, då ÄR det något.
Att äta 110ml 11.40 (mot 165) och sen slockna som om hon hade varit i Rom en hel dag, då ÄR det något.
Jag vet bara inte vad.
Ökningsperiod? Utvecklingsperiod? Tillväxtperiod?
Vet inte. Återstår att se.
*Puh vad jagfick pratat nu*
-Öppnar härmed upp för diskussion.