Jag har fått en ny liten pärla som precis blev två månader. Hon har fått styra dagarna lite som hon själv har velat hittills, men har försökt att göra det inom standardmodellens ramar, med mat, mat och massa mat. Min prinsessa har varit jätteduktig, och har från början haft sina längsta sovpass på nätterna. Hon började sova 6-timmars natt (ca 22-04) vid en månad, som förlängdes till 7 timmar ganska snart och nu sedan några dagar tillbaka sover hon 8-9 timmar i sträck, typ 22/23-tiden till 07. Jätteduktig
De gånger som hon somnar innan 22 och jag har testat att lägga henne för natten så kan jag vara säker på att hon vaknar en gång till, men har klockan hunnit bli 22 så vet jag att nu har hon "tagit natten". Det hade varit så skönt om hon kunde lära sig att "ta natten" nån timme tidigare bara, åtminstone vid 21-tiden. Någon som har något förslag på hur jag skall gå tillväga. Dagarna blir lite som de blir också, det är hon som styr, och vi följer inget schema eller så än. Om jag ger henne lite tid så kanske hon kommer att styra det mot tidigare kväll av sig själv så småningom? Bör jag avvakta lite till tycker ni?
Lite tilläggsinfo: Hon helammas och sover på mage med larm.
Tack för mig och ha en fin kväll alla. Nu skall jag försöka få liten att somna för natten!