Blir oftast 10-11 timmar natt.
Flygresan ner faller sig så att vi inte behöver väcka henne tidigare på morgonen och det ska kunna gå att lägga henne vid hennes vanliga läggtid på kvällen (fast båda lurarna måste hon ta på planet å jag vet inte hur de kommer gå, kanske somnar hon i taxin på kvällen påväg till lägenhetshotellet...).
Hon kommer kunna få ett eget rum, frågan är bara hur vi inreder det?! Här behöver jag tips! Hon kommer ha en egen säng och fönstret kommer vi kunna göra helt mörkt. MEN stänger vi dörren helt till rummet så kommer det inte in någon luft alls, så det måste vara lite öppet. Vi kommer nog behöva ha luftkonditioneringen på eftersom det annars kommer bli för varmt i lägenheten även nattetid. Hur gör vi med dörrspringan? Kan man hänga upp ett mörkläggningstyg utanpå dörren så att den täcker springan? Hur har ni andra gjort? andra förslag?
Undrar också hur vi ska förhålla oss de första nätterna – det är ju ny miljö och ny säng för henne, fast kuren är ju den samma och vi vill inte att hon ska känna av för mycket ändringar i vårt sätt att kura.
Ska vi köra på den lite tuffare varianten och inte gå in alls, ramsa utanför osv (lite som vi gjort nu här hemma). Redan första natten allstå (blir nog en hel del frågande kan jag tänka mig). Eller ska vi börja lite mildare natt 1 och sen succesivt backa mer. Hur ”mild” ska vi i såfall tillåta oss att vara?
/mamma med resfeber!