nu ska här kuras

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Tant Brun

nu ska här kuras

Inlägg av Tant Brun »

Nu är det dags för Olivia att kuras. I morgon kl 20:00 ska det ramsas så det står härliga till.
Är det någon mer som sitter vaken hela natten så finns jag online för alla goda råd som kan behövas. Jag är peppad till hårroten och skulle kunna börja redan nu men jag vill ju kunna sova nån gång... :)

Vet ni med er något matnyttigt som kan behövas till en trotsig 8 månaders brutta. Just nu sitter hon i pappas knä och hånler åt oss (hon klappar även händerna). Dödstrött såklart men pappa gav vika igen... :?
:heart: Olivia 080826 :heart: Kurad 090515
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Välkommen Tant brun!

Även om vi inte har nattjour är vi många som följer och peppar! :D

Målet för ögonen är det bästa och rakaste tipset, så tar vi aalla underhandstips på vägen! :wink:
Emma80

Inlägg av Emma80 »

Hej och välkommen från mig med! Kan ju vara bra att skriva ut lathunden http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... /lathunden.

Lycka till!
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Mejja

Vi kurar vi med

Inlägg av Mejja »

Fått tips om SHN av en god vän... sträckläste och vi kände... JAAAA vi vill genomföra detta. Detta är vår fjärde natt och vi står helt häpna över att vår tio månaders dotter bara ligger där o SOVER!!! Jag ville sluta amma på natten och såg ingen utväg förrän jag läst boken.
Två första nätterna var hemska, igår kurade hon ihop sig o somnade nästan utan några ramsor. Ikväll samma sak, efter en massa skratt och lite buff och ramsande så somnade hon halv åtta o har inte pipigt än!!

Vad gäller maten så kommer hon att äta så småningom, ta bort maten om hon vägrar och servera inget mellanmål, hon blir hungrig o kommer inte att dö av det utna börja äta sedan!
Lua

Inlägg av Lua »

Välkomna både Tant Brun och Mejja :D :!:

Väntar med spänning på ytterligare rapporter!

/Lua. :heart:
Tant Brun

Inlägg av Tant Brun »

Hade hoppats på att få sova ut ordentligt så här natten innan SHN-kuren men icke... 10 gånger vaknade hon inatt! nytt rekord. Två gånger somnade hon om av sig själv. Ammade henne 5 gånger fast hon inte var hungrig utan bara i behov av närhet.
Det är två nya tänder på gång så det kanske är dumt att börja kura nu men samtidigt känner jag att det kommer alltid att finnas ursäkter. Det kan ju knappast bli värre så jag provar om ingen starkt avråder till detta.
Tant Brun

Inlägg av Tant Brun »

Funderar också på att ha två lite längre lurar på dagen istället för tre. Hon har mer den rutinen nu. Sällan hon vill sova tre gånger. Vad tycker ni erfarna om det??

Hennes Mat & Sovklocka ser ut så här
8:00 Frukost med morgonmys (ammas)
10:00 Sova 20 min
11:30 Grötlunch
12:30 Sova 1,5 timme
15:00 Mellanmål (ammas nu för att övergå till mellanmål när rutinen sitter ordentligt)
16:30 Sova 20 min
17:30 middag
19:30 nattslurk från mamma
20:00 Godnatt zzzzzzzz
Tant Brun

Inlägg av Tant Brun »

Energin flödar i hela mig nu... :D
Ser fram emot natten. Fick sova en stund på em och går nu och tallar
"Hejsan hoppsan fallerallera, när natten kommer ska varenda unge sova bra. Hejsan hoppsan fallerallera, när morron kommer ska varenda unge vakna GLAD"

Blir så sprittande peppad så ni anar inte. Har just läst BiancaC´s resa genom kuren och fått liter med inspiration :D

Vilket Hallelulea moment :D :D :D
Nu kör vi gärnet Grrrr
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vilken helt underbar inställning!

Kram och varmt lycka till!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Kör du två lurar. Då gör du morgonluren till 45 minuter och slopar den sena. Kör hårt, vi finns här!
Tant Brun

Inlägg av Tant Brun »

Första läggningen avklarad hoppas jag.
gick till på följande vis så kommentera gärna för jag vill inte göra om ev misstag.
20:00 Godnatt. Släcker lampan och går ut. Frågar direkt men är inte högljudd
20:01 ramsa *4. Frågar
20:02Går in och lägger tillrätta. protesterar med höga ord. buffar, flickan skriker sig hes som en fiskmås 20:31 ramsar mig ut, svarar på 2:a versen. Ryggen tokvärker Aaaajjjjjj!!!!! :(
20:33 Ramsar högt och glatt och bestämt, storskriker, in och buffar
20:42 Ramsar mig ut svarar på andra versen. Tror dörren knarrar till just som en går igen helt.
20:44 Tystnar för att ta nya tag. inte lika kraftfulla nu.
20:45 Ramsar utanför, stretchar ond krampaktig rygg. Heltaggad men svettig och trött (mamma alltså)
20:50 In och buffar ramsar ut avsrar på 3:e vers
20:55 Pratar lite men lugn. Ramsar. Tyst
20:57 Bekräftelse
20:58 Svarar ramsar igen och bekräftelse
21:01 Tyst
21:17 Fortfarande tyst. Yippi

Får se när hon vaknar nästa gång. Proppmätt är hon så jag borde hinna duscha.
Vad tror ni som vet om detta. Det brukar ta ett tag för henne att somna men själv tycker jag det gick bra trots att det tog en timme.
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Wow!! Det är det enda jag kan skriva!! Du har en skön inställning och jag är övertygad om att du fixar det här (lätt) 8)

Hoppas du fick en varm och härlig dusch!! Lycka till resten av kvällen/natten!!

Styrkekramen från Becka+mamma
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Mejja

Inlägg av Mejja »

Tror man på det så kommer det att funka o barnen känner det tänker jag.
Fortsätt, du är duktig!!
Vet inte hur du buffar men min dotter ligger på rygg o det enda sättet för henne att slappna av var att göra "sovsäck" av täcket. Hon kände tillslut att det var skönt. Samtidigt "gungade jag 4 lugna o en kraftig buff, regelbundet. För oss funkade det. Man får prova sig fram men var sedan konsekvent.
Lycka till!! ( har precis börjat själv men delar de små erfarenheter jag fått hittils...)
Mamma till Alice 0807, Ebba 9709. Axel 9411
Tant Brun

Inlägg av Tant Brun »

Vilka härliga människor det finns på detta forum. Man kan inte bli annar än peppad av alla inlägg. Får mig en del goda skratt lite här och där. Har lite dötid att slå ihjäl nu när man blir ensam vaken vargavakt så jag läser runt på trådarna. Hittar ingen verktygslåda dock. :?
Fick mig en skööööööön varm dusch efter kämpig buffning

Ojdå ett litet ingripande. Tyst på en ramsa??? Redan ?????? :?: :?:
Jaja... den riktiga prövningen kommer nog halv ett gissar jag.
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

Kolla in den här sidan och alla menyer på högra kanten.. http://www.annawahlgren.com/index.php/v ... ktygsladan

Där finns mycket läsning nu till natten.. Har du bullat upp med frukt, kaffe, kakor och diverse nu då?? :wink:
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"