Hej,
Jag har kurat vår son 7,5 månad sedan onsdag förra veckan. Kuren gick bra med två hela sovnätter! Inatt hade vi andra natten under uppföljningsveckan och det var jobbigaste natten under hela kuren! Han skrek i två timmar och inget hjälpte. Jag ramsade (påminde och bekräftade) och föröskte ramsa tätt och mera sällan men inget tog. Han lyssnade först inte alls på ramsan men sedan lyssnade han, tystnade och fortsatte att skrika.
Efter 1,5 h skrik gick jag in och lade honom tillrätta, buffade i tre omgångar, solfjädrade och ramsade på vägen ut. Han skrek om möjligt ännu mera i 15 min. men sedan somnade han så småningom.
Hur skall jag göra denna natt om detta upprepas? Hur mycket ska jag ramsa? Ska jag gå in och på så vis få lite nystart eller? Jag vill ju absolut inte behöva börja gå in varje natt... Är jätte rädd att fastna i det.
Jag har kört hela kuren hittills men nu skall min man ta över. Det känns som om skriket inte avtar utan han skriker både vid läggning (ca 15 min.) och på natten.
Hälsningar Mineah
Återfall, eller?
Jag har även en annan fråga. Vårt dags schema ser ut så här nu:
7. God morgon, gröt och Nan
9.30-10.30 sova ute 1 h
11.15 lunch
13-15 sova ute 2 h
19 kvällsgröt
19.15 bad, bus, Nan.flaska
20 god natt
Men det verkar vara för lite sömn för vår kille. Han e ständigt trött, speciellt förmiddagsluren skulle jag vilja öka till 1,5-2h...
Vad tycker ni?
Dte känns också jobbigt att väcka honom efter varje sovtur, när kan jag börja låta honom sova tills han vaknar om dagarna?
Hälsningar
Mineah
7. God morgon, gröt och Nan
9.30-10.30 sova ute 1 h
11.15 lunch
13-15 sova ute 2 h
19 kvällsgröt
19.15 bad, bus, Nan.flaska
20 god natt
Men det verkar vara för lite sömn för vår kille. Han e ständigt trött, speciellt förmiddagsluren skulle jag vilja öka till 1,5-2h...
Vad tycker ni?
Dte känns också jobbigt att väcka honom efter varje sovtur, när kan jag börja låta honom sova tills han vaknar om dagarna?
Hälsningar
Mineah
hej och välkomen
Det här fixar ni snart ska du se :thumbsup:
Du känner din kille bäst av alla och känner du att han behöver sova mera så kan du utöka sömnen.Kan väll tillägga oxå att så här ibörjan av kuren så är det inte alls ovanligt att man är extra trött pga ev sömnbrist sedan tidigare.
Om inte ramsan tar så går du in och buffar och ramsar dig snabbt ut.
Så en sista sak som är jätteviktig:Skrattet innnan godnattet!
Det gäller även dom andra lurarna.
/kram från ulrika
Det här fixar ni snart ska du se :thumbsup:
Du känner din kille bäst av alla och känner du att han behöver sova mera så kan du utöka sömnen.Kan väll tillägga oxå att så här ibörjan av kuren så är det inte alls ovanligt att man är extra trött pga ev sömnbrist sedan tidigare.
Jag tycker du ska ramsa vid "ledset gråt"Hur skall jag göra denna natt om detta upprepas? Hur mycket ska jag ramsa? Ska jag gå in och på så vis få lite nystart eller? Jag vill ju absolut inte behöva börja gå in varje natt... Är jätte rädd att fastna i det.
Om inte ramsan tar så går du in och buffar och ramsar dig snabbt ut.
Så en sista sak som är jätteviktig:Skrattet innnan godnattet!
Det gäller även dom andra lurarna.
/kram från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07
Hej och hoppas natten varit bra för er.
Såg nu såhär att ni har 11timmarn nätter och då 14timmar sömn/dygn.Det kan vara lite för lite då man först brukar skära ner till 14timmar runt 9månader.
Känner du att han skulle behöva mer sömn så tycker jag du kan öka morgonluren som du själv är inne på så han får ihop 15timmar sömn/dygn.
/kram
Såg nu såhär att ni har 11timmarn nätter och då 14timmar sömn/dygn.Det kan vara lite för lite då man först brukar skära ner till 14timmar runt 9månader.
Känner du att han skulle behöva mer sömn så tycker jag du kan öka morgonluren som du själv är inne på så han får ihop 15timmar sömn/dygn.
/kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02
och till goaste tjejen Liw 1/1-07