Avsteg från kursen, hur gör man då?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
Marianne77

Avsteg från kursen, hur gör man då?

Inlägg av Marianne77 »

Hej!
Vår dotter har följt kuren så länge jag kan minnas, säkert sen hon var
3-4månader, nu är hon 20 månader. Vi har sällan gjort avsteg från den och undrar lite hur vi ska göra nu när vi ska åka utomlands och behöver gå upp tidigare, kl.5 istället för kl.6.30. Ska jag gå in och säga "Godmorgon" som jag normalt brukar göra kl.6.30 när hon väntat snällt ett tag i sitt rum, nu kommer hon verklingen bli väckt, eller ska jag bara gå in och hämta henne och bära henne direkt till bilen och hoppas på att hon somnar om på väg till flygplatsen? (inte så troligt)

En annan fråga:
Vi har alltid lagt henne samma tid på kvällarna, hon har aldrig fått vara "uppe sent" men nu så känns det som man kanske vill att hon ska få vara uppe lite längre vid något tillfälle t ex vid midsommar...några tips...?

Soliga hälsningar från Marianne
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej Marianne! :D

Jag hade försökt att få henne att somna om i bilen. Bara lyft upp henne sovandes och sätt henne i bilbarnstolen. Vaknar hon så är ju inte det hela världen. En gång är ingen gång.

Samma sak gäller vid enstaka festtillfällen. Låt henne sova lite längre på dagvilan inför kvällen och lite mer dagen efter så klarar hon det.

Ha det så bra på semestern.
Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Marianne77

Inlägg av Marianne77 »

Hej!

Tack, tack och ser verkligen fram emot semestern!
Marianne :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "