Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej hopp!

Det snöar här och jag är så trött på snön så jag vet inte vad nu! Vi hade ju precis blivit av med allt och s kommer det här!???!!! Jag vill ha vååååååååår! ](*,) [-o< :-s

Gottis: Vi planerar att åka till Gotland i sommar, har du några tips på vad man bör se om man inte varit där, mer än Visby? Som man kan ta med en liten ettårig Elsa på? :thumbsup:
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

:D Vad roligt att ni kommer till Gotland Bluna! Mysigt!
När du kommer hit, tycker jag att du ska åka till Anga där kiki har sommarhus, jättemysigt, med en massa djur omkring, så kommer jag och mina killar med hembakade kanelbullar och umgås med er en stund, eller?

Annars finns det massor av härliga stränder, som i Gnisvärd eller Ihreviken, där man gärna picknickar och myser en stund.
Läs gärna mer på www.gotland.net

Nu ska jag äta massor av olika nötter o glo på tv.

Kom på förut att jag nog lider av en släng pms, då jag var dunderirriterad förut, med barna...tur att jag bet mig i tungan...men när C säger; vad sa du, efter varje mening, får jag lite krupp...faktiskt!

Trevlig helg! :D
kiki

Inlägg av kiki »

Gotlandsmamma skrev: När du kommer hit, tycker jag att du ska åka till Anga där kiki har sommarhus, jättemysigt, med en massa djur omkring, så kommer jag och mina killar med hembakade kanelbullar och umgås med er en stund, eller?
Det måste du Bluna, lova :lol:
Vart ska ni bo?

Här är det också snö ](*,) ](*,) ](*,) och jag fryser. Har bett maken om en brasa men han verkar tycka att jag fixa det själv :roll:

Felix är sur :lol: för att jag inte köper öl till honom :roll: en timme argumenterade han men jag svarade bara -det är olagligt :lol: 8) 8)

Kram alla
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Vi ska bo på Björkhaga strandby. Ja men nog kan vi träffas och mysa med kanelbullar! :D
kiki

Inlägg av kiki »

wow Bluna, vilket ställe :lol: när och hur länge är ni där? Vi bor på östra sidan ca 4,5 mil från där ni bor :cry: men nåt måste vi ju ses, ni är så välkomna.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Kiki: Ja det såg fint ut! :D Vi är där v31. 4,5 mil är ju inte mycket. :wink:
Gotlandsmamma

Det ÄR jättefint där, nytt o fräscht. Åker förbi där varje gång jag far till jobbet...vad spännande!
När ska ni vara här?
Vilken utveckling du gör på jobbet Bluna, glömde o skriva det i tråden om nejandet. Utveckling o insikter är bra.

Sorterar strumpor o funderar på om jag ska gå o lägga mig kanske...ska på Body pump i morrn 8.30, behöver ladda.
I morrn ska jag säga JA. Undvika nej (var nära o skriva, i morrn ska jag inte säga nej, tänk att man tänker negativt först...)
Tjo ho!

Go natt!
Gotlandsmamma

Caesar o maken har målat vägg idag, i barnens sovrum, grönt och fint. Det blev verkligen jättefint. Kanske ska uppdatera min blogg (hm...) och lägga upp en bild när det är helklart. Maken drar rollern sista gången nu, och jag ska plocka ur diskmaskinen. Sen blir det lite film-tajm i källaren (möglet är kvar dock).

Har det gått bra med att ställa om klockan?

Ha en fin vecka!

Kram
Linda :D
Gotlandsmamma

God afton!

Hur mås det?
Här är det 80% ungefär, resten illamående och vårtrötthet, lite halsont...

Stolpar upp levernet

- C och J är numer superduperrädda för flugor efter att vi satt ute på terrassen o åt middag i solskenet, bara sådär...vilket skrik, för en fluga, hallå

- funderar på om jag ska snagga mig ordentligt men inser att jag inte har råd att gå till frissan nu, men för mkt hår har jag...

- läängtar järnet efter påsklov, ledig länge, från fre nu 3 april till 15 april, görgött

- längtar också efter mer värme

- kommer på mig själv med att jag funderar över KOLIK (av nån anledning) - nån som har en bra länk om kolik o varför barn drabbas av detta...enligt min mamma hade jag kolik i 9 mån...herregud

- är jäkligt avundsjuk på alla som reser utomlands nu, vill åsså...

- känner mig fin i kroppen och trivs med att vara en atlet (ha ha), men det tränas friskt

- undrar var min AF-bok är, behöver läsa mer om kommunikation

- funderar på att gå på föreläsning av Jana Söderberg, om självkänsla o barn o så...nån som vet nåt, hör tnåt, läst nåt, med henne...?

- i helgen blir det kalas för vår 3 åriga Kajsor (Caesar), tänk att tiden går just såå fort...

Kramelikram!

Gottis :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Gottis!

Vad mår du illa för då! :shock: :D

Flugor... hmmm... :lol:

Jaana Söderberg har jag själv inte hört men hört massa gott om. Gå om du har chansen och rapportera!

Aktiv kommunikation: Så vansinnigt bra! Med barnen, med maken, med chefen, med vännerna, med kollegorna och inte minst med oliktänkare och ifrågasättare... En hel drös insikter fick jag av det där. Så leta AF-bok! :wink:

Här spirar våren och det är härliga tider! :D

Kram!
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Här är det också vår! :D

Tydliga tecken:

:!: De började sopa bort gruset från gatorna.

:!: Fåglarna kvittrar, de har alltså kommit tillbaka många av dem.

:!: Det går att gräva i sandlådan ute igen, fina sandvulkaner har det blivit idag!

:!: Inga flugor men en nyckelpiga som jag räddade från att bli ihjältrampad på skolgården. "Jag ska rädda dig lilla vän" hör jag mig själv säga. :shock:
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Heeejje mina kära Kackisar :heart:!

Tvåbarnsmamman entrar the plejs :D
Såg att Tinis såg att jag hade ploppat, så eftersom vi inte vill få tillsägningar för att kapa andra trådar med vårt kackel så informerar jag här att jag har lagt ut förlossningsberättelsen inne på Barnaväntan.

Sen har jag en tråd till på Späda å Små då damen äter äter äter och äter och jag får sitta sitta sitta sitta :lol:
Så nu ladies kör vi.

Livet är förresten fulländat, med Luna kom fulländningen!

Puss på er!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Åh, Kalaskakan, jag veeeet hur det är när det känns fulländat! Fast bara en liten stund, snart längtar man igen :wink: :lol:

En liten Luna-smula! Så fint! Tår i ögat... :cry: :lol:

Kram till er!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Grattis till Luna! :heart: Jättefint namn. Verkligen.

Kram Jannika
Gotlandsmamma

http://www.youtube.com/watch?v=ajE3UW_oGJY

Här finns min storgosse med 3 årspresenten, gitarren röd och grann.
Och sjunger gör han på pappas språk; arabiska. Lite söt är han tycker jag, hi hi. :lol:

Har ni en trevlig påsk?
Jag stormyser av ledighet, vackert väder, små utflykter som idag, med storkusinen till havet och god kaka och svart java från termos, gemensam matlagning, studsmattan, trädgårdsrensning, konversationer med små som stora, träning, gott vin, intressant bok som jag håller på med; dr Phils Familjeliv, nytänk, goa vänner, planer om att gå en inspirerande kurs i maj
www.waxthuset.se
Kursen heter Livsinspiration och Kärlekens Mirakel 6-10 maj på Gotland
Inte vet jag, men jag tyckte det lät intressant!

Nu ska jag läsa bok. Må så gott och stor påsk-kram!

kiki, lille J har ögoninflammation och då vi redan smittat kusin vill vi inte smitta er också, därför har vi inte hört av oss, dock tänkt på er...hur länge stannar ni?
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"