En ny dag nya bekymmer :)

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

:thumbsup:
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
redhotmama

dax igen

Inlägg av redhotmama »

Ja nu har läggningarna gått ganska bra en tid men sen några dagar tillbaka så trotsas det rejält. Och jag känner att jag har tappat greppet litegrann, det hela började när man ställde om klockan till sommartid. Lukas var inte så trött den kvällen och strulade då en hel del vid läggningen och efter det har det bara fortsatt och eskalerat.

Nu hoppar han ur sängen igen och massor med gånger ibland hinner jag inte ens ut ur rummet innan han hoppar ur. Det har som blivit en rolig lek han ler när jag kommer in och leder honom tillbaka till sängen. Jag står på pass utanför dörren men det är så svårt att avgöra om han hoppat ur eller inte när dörren är stängd för han är en riktig smygare. Samt att han lever om rätt mycket i sängen när han ska sova så det är svårt att vara säker. Häromkvällen var det säkert 30 ggr. Tillslut lät jag dörren vara lite på lgänt så att jag såg när han hoppade ur och då gav han sig tillslut .Jag undrar om det kan påverka att det har blivit ljust på kvällarna och hans rum är inte lika kolsvart som det har varit. Har presienner och mörkläggare men det vill ju ändå titta in lite ljus kan det påverka ? Och hur får man det i sånt fall riktigt mörkt ?

Hoppas som vanligt på era kloka råd

Tack på förhand /Åsa
Mamma till Lukas 060728 (kurad vid 4 månader) har sovit hela sköna nätter sen dess :)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Åsa!

Hoppas ni haft lugnare läggningar nu några kvällar, jag tycker absolut du ska ha dörren på glänt och stå på pass för att hinna fånga upp honom innan han ens är ur sängen!
Det ska inte bli någon kvällsunderhållning av det här, utan stoppa direkt och vara noga med det några kvällar för att inte falla ner i diket alldeles.

Mörkläggningen är viktig för de allra flesta, skickar en bra länk med en massa tips:
:arrow: http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... l%E4ggning

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "