Hej alla härliga!
Ja, vem förundras inte över Nancymedfamilj -
the crazysanes.

Alldeles underbart roligt!
Det ÄR roligt med plugg, utvecklande på alla sätt men jag har utvecklat strutsbeteende sedan jag kom efter där runt nyår. Minns inte nu riktigt vad det berodde på? Hm.... Så jag skjuter fram. Och skjuter fram osv.

Jag försöker hålla ångesten stången med att göra åtminstone litegrann men ibland gör det saken nästan värre för då kan jag inte förtränga allt jag inte gjort lika lätt, haha! Susanne*, jag kanske kan vara en fallstudie i din utbildning? 8) Egentligen skulle jag kunna hoppa av kursen bara men det ligger inte för mig att ge upp (skorp-måne?) och det är en fantastisk kurs när jag väl är på plats, mer eller mindre förberedd.

Jag får se kursen som en vidareutbildning i personlig utveckling också - släppa kontroll och lita på mina tidigare erfarenheter av lärandeprocessen. O:)
Malvamed3 - vilken odyssé i sjukans värld!

Jag vet inte vad jag ska säga om tratten. Urjobbigt antagligen för Anna, störande och stötande för många på forumet men jag har lärt mig massor och fått reflektera över och formulera mig kring annat än jag brukar. Inte minst tack vara Susanne*, Mia, Mata, Nimrah, elsaviola, Tinis med flera! Tack alla.
Jag har också lärt mig nya uttryck tex
anekdotisk bevisföring av vår envetne gäst ss, så nu ska jag leverera ett exempel på just det. Ett rykande färskt om man får vara lite putslustig.
Nike sitter på toan och bajsar. Jag kommer in för att hämta en våtservett. Nike är just i färd med att torka sig och utbrister förvånat att det inte är nåt bajs på pappret. Hon och jag startar en diskussion om bajsets olika kvalitéer. Då säger Nike:
- Jag är glad att jag bad till Gud om raka korvar!
- Jaha, svarar jag, har du gjort det?
- Ja, förut var mitt bajs mer som komockor men nu är det raka korvar.
- OK?!?
- Jag till Gud förut och nu har jag fått raka korvar som inte kletar.
- OK?!?
- Så det betyder ju att Gud finns, säger min lilla prinsessa nöjt innan hon spolar.
Barn är humor, eller hur var det nu? Nu kanske jag ska tillägga att vi inte är någon aktivt kristen familj som ber med barnen. Det här är en handling som hon själv initierat och dragit slutsatser kring. Andligt och profant i en härlig mix. Gud och bajs.