Efter lyckad kur - har börjat på dagis - hjälp med vilan

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
timidimi

Efter lyckad kur - har börjat på dagis - hjälp med vilan

Inlägg av timidimi »

Hej!

Vi kurade vår tjej på nu snart 14 månader 1 januari och det gick jättebra. Nätterna började snart fungera toppenbra och dagarna satte sig så småningom också. Yey, tack Anna och alla ni för ert stöd :D

Nu i alla fall så har vi börjat på dagis och hon ska sova inomhus på madrass ihop med de andra barnen. Första dagen var det mycket skrik, men somnade till slut och sov 45min, idag var det mindre skrik men det tog ändå ca 20-25min att somna. Sedan sov hon i 30 min. Vi är iaf nöjda med att hon sover, men nu till frågan.

Som det är nu så vänjer vi henne alltså med att somna när jag ligger bredvid, alt om fröknarna sätter handen på eller liknande. Hur ska vi nu göra de dagar hon är hemma, på helgerna exvis? Ska vi köra 2h sovpass i vagnen ute, med filt för och ramsa som vanligt eller ska vi låta henne sova inne? Känns som att det blir lite dubbla budskap här. Vad göra?

Tacksam för lite råd!
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!

Vad härligt att höra att allt flyter på så bra. Skönt för er alla.

Vad det gäller dagsömnen så fixar lilltjejen detta galant. Hon kommer lära sig att på dagis gör man så och hemma gör man såhär. Inget konstigt med det alltså. :lol: Allt hänger som vanligt på rätt attityd och den har ni säkert nu. :wink:

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "