Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

/LO skrev:
Fjällfolket skrev: :oops:

vad har jag nu gjort...?

8-[
Fjällfolket skrev:Det är omvälvande för mig att se, och inse, vilket jobb jag gjort för att få ut min lille man ur bubblan.
:heart:

/LO
aha... :oops: tack :heart:

:!: Ewa - jag minns den känslan. Att slänga säkerhetslinan, men oj så skönt det var!

Grattis!

Pussa på skadade pippin från mig Jannika...

/trötta Fjällmor med näsan i ännu fler papper
Jannika

Inlägg av Jannika »

Stilla skrev:
Jannika skrev: Nu föder nog *frieda* barn för fulla muggar! Tjoho! Jag hoppas hon orkar ta emot mig på BB så ska jag rapportera om prinsipessan sen. :heart:
ööö fast det var väl i morgon va?
:wink:
Stilla
Jamen just ja! Jag ligger en dag före. :oops: Det måste vara min ivriga venus i väduren, haha! Tack Stilla. :mrgreen:
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tittar in en snabbis och säger hej! :) Dagen har varit fylld med konferrens, jobb och kalas, nu ska jag snart hoppa isäng :)

Fjällan krya på dig! Mail kommer inom snar framtid :heart: Och härlig läsning om sonen!!

Jannika hoppas Bertil håller sig frisk :lol:

/LO hoppas ni också har frisknat till! Vi klarade oss från sjukan i alla fall.

Heja Ewa, modigt gjort! Jag sa upp mig från mitt gamla jobb för ganska precis ett år sen, och det är det bästa jag gjort på länge! Vissa saker gör inget bra med en....

Det var så långt bak jag kunde scrolla :D Hoppas att alla andra i tråden mår bra! Och snart, snart är våren här, härligt va??!!?? :D
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

kiki skrev:
Stilla skrev:
Fjällfolket skrev: Det står så om man avregistreras/avregistrerar sig.
Jag vet, jag började undra varför så många avregistrerar sig... Jag gillar inte slasktratten och sånt... men det kanske inte har nåt samband...
Jag har alltid haft så trevligt här... tratten undviker jag, men som nån annan skrev, det tar energi bara att veta att den finns. Och att en massa trevligt kackel kanske går förlorat pga av att tratten tar en massa tid för folk... En liten oro nånstans, som ett gruskorn under hålfoten...
Stilla
Hej Stilla, låt mig stilla din oro :lol: den senaste avreggen var inte kopplad till tratten, det var rent personligt :wink: trist för oss men kanske :cry: men ibland går livet vidare.

Kramis
Kristina
Fast det är många fler. :? Och du sätter nog huvuidet på spiken Stilla. I allafall vad det gäller mig. Tid och lust och energi som borde komma andra till del. OCH visst gör den det nu, men inte här inne för stunden.

I övrigt har jag nackspärr och funderar över min proferssionella framtid. Roligt och liiite läskigt.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:( Jag tycker man skulle strunta i de där smutskastarna och ägna sig åt nåt roligare... men det är jag det.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Torpan skrev:Fast det är många fler. Och du sätter nog huvuidet på spiken Stilla. I allafall vad det gäller mig. Tid och lust och energi som borde komma andra till del. OCH visst gör den det nu, men inte här inne för stunden.
Jag fattar inte riktigt vad du menar Torpis?

Hur går det med allt fertilt? :heart:

Så är det Stilla men tratten är ju frivillig. Ibland är det skönt att få skriva av sig sin frustration och ibland låta gruskornen under hålfoten passera. :wink: Jag blir jätteledsen om den har fått folk att avregga sig. :(

PUSS till Sussi! :D

Varför är näsan i pappershögar, Fjällan? Utredningsgrejs eller?

Kram Jannika
Ewa

Inlägg av Ewa »

Kul Torpan att du har funderingar på den professionella framtiden - nu blir jag riktigt nyfiken...

Jannika :shock: värsta bästa tuppdoktorn - jag är hur imponerad som helst :thumbsup:

/LO, härligt det låter med utflykt. Hoppas ni mår bättre!

Sussi, visst är våren på väg! Jag älskar den. Igår gjorde vi vårfint i trädgården och spanade in snödroppar och vintergäck. Och ojade oss över hur långt tulpaner och andra lökar tittar upp. Granriset är borta och allt fint grönt sticker upp och lyser i solen idag.

Stilla - jo, jag är med dig där. Men förstår samtidigt på ett plan valet att ordna en papperskorg för eländet.

Och jag TROR jag förstår hur du menar TorpSara. Och jag TROR jag förstod hur det var för den jag vet har avregistrerat sig.

Själv är jag för lättpåverkad. Tar för illa vid mig. Känselspröten utåt och alla negativa vibbar tar död på all min lust. Jag har inte så lätt för att ge mig in i diskussionerna för det TÄR något så fruktansvärt på mig sedan. Och jag blir låg och tycker hela forumet är ett skit till slut. Ja - naturligtvis inte på riktigt, men när sådant här dravel går igång så påverkar det mig så. Och det upptar en stor del av min vakna tid - vilket jag INTE vill. Jag känner mig nödgad att hålla mig uppdaterad och dras hit hela tiden, för att hålla koll på vad för skit som skrivits sedan sist. En personlighetsgrej, helt enkelt. Somliga trivs i hetluften, andra gör det inte. Jag är en av de senare. Så jag har tagit konsekvensen av min personlighet och slutat läsa, eller ens titta åt neggotjafset. Det är den enda som funkar för mig - om jag överhuvudtaget ska vilja vara kvar på forumet.

Desto gladare är jag då att det finns de som orkar med att ta de här diskussionerna, när de nu ändå dyker upp med jämna mellanrum. Stor eloge till er alla. Men själv håller jag mig undan. För min egen sinnesros skull. Och då kan jag släppa det där negativa tjafset som blir ett totalt fokus för mig annars. Och så uppehåller jag mig bara just kring det som ger mig och de som brukar forumet till något konstruktivt något. Då tappar jag inte lusten, utan fortsätter trivas här.

Kram :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Gulle-dig Ewa! :heart: Klok som vanligt.

Men NU borde *frieda* i alla fall föda barn så det står härliga till! :thumbsup: :lol: Inga rapporter so far....
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: Varför är näsan i pappershögar, Fjällan? Utredningsgrejs eller?

Kram Jannika
jo

utredningar är grundliga grejjor

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag förstår. Min näsa borde vara i böcker också men men.... :lol:

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vadå också? Jag är för snabb den här veckan. Wrooooom! 8)
Stilla

Inlägg av Stilla »

Ewa skrev: Stilla - jo, jag är med dig där. Men förstår samtidigt på ett plan valet att ordna en papperskorg för eländet.
Jo jag förstår det också! Och hoppas att "våra nytillkomna tittare" som söker hjälp med shn och sånt inte fastnar i eländet utan "hittar hem"!
Jannika skrev: Så är det Stilla men tratten är ju frivillig.
Jag vet, jag vet... :roll: jag är väl fööör nyfiken bara... :wink:
Just nu mest nyfiken på hur det går för *frieda*? Hoppas allt är väl!
:heart: Kramar!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Kopierar mig själv från *frieda*s bebistråd...
Delrapport:

En till syster i de sega förlossningarnas sällskap, haha!

2 cm på sju timmar och nu börjar det kännas enligt *frieda*. Men mjuk och fin tapp och föderska som verkar vara vid gott humör. På väg ner i badet. Späääännande!

Det blir nog bebis 5 mars, gissar jag.

Kram Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag kopierar mig själv från *frieda*s gravid-tråd:
Jannika skrev:Klockan 02.31 föddes lilla snuttan SAGA Hilma Viktoria med buller och bång! Vad det innebär vet jag inte än då... Men jättebra och snabbt i alla fall, så skönt! Prinsipessan vägde 2970 gram och var 49 cm lång.
Mitt varmaste grattis till lilla fnusjäntan! :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Oj, ett sådant litet gossepaket! Måste genast rusa in och gratta i rätt tråd!!!

Tack, Jannika för rapport!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"