Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Välkommen tillbaka kiki! :D Det är SÅ tomt och tråkigt utan dig! :heart:

Alla mina krya-pås till lill-Mio! [-o<

Kram Jannika
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Värmlandshälsning från oss, i slaskigt Kallsta! 8) Snart så är det vår!
Här är det bra. Barna njuuuuuuuuuter av mommo o moffa. Snow racers-åkning, matlagning, bus och mys. Tågresan o båten i fredags hit, det var en upplevelse det. Men vilka ungar jag har. Jag blir imponerad. Reser från kl 07 till 18 o knappt ett pip. Så goa, lättsamma o mysiga. Josef, ni vet ju att han klättrar ur spjälisen numer, han var lite på väggarna o klättrade på tåget, annars gick det välldans smidigt!

Nu är det bad i bubbelpoolen för gossarna o sen go natt. Jag ska sen lägga mig på spikmattan som finns här o SLAPPNA av, inför Beck-filmen.
I morrn blir det kanske lite bull-bak. Så skönt att ha Sportlov.
OCH jag fick tillbaka min tjänstledighetsansökan i veckan, så efter 20 mars kommer jag jobba 60 %, ledig tis o fre. Så underbart! Dagis blir det ons o tors.

Kunde ni inte ha gått till Norra Brunn i Sthlm Tinis o skrattat lite i stället för att glo på TV på hotellrummet...skäms! Vad gjorde du då som var så hemligt? Du är väl för rolig du!

Krya på sig Mio. Stackare som kräks så ofta.

Må så gott!
Kram! :wink:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Heeeej!
Nu har vi varit sjuka hela familjen, samtidigt. Det var lite jobbigt men kunde varit värre. Nu är alla nästan friska iallafall. Bara lite snuva och hosta kvar.
4-årskalas har vi också hunnit med att ha igår. Kul men intensivt! Ska nog blogga om det om ett tag men känner inte för det riktigt just nu.

Nu har jag läst en del i slasktratten också. Lite tröttsamt men jag kan ju bara inte låta bli att än en gång förundras över hur många duktiga, välskrivande medlemmar vi har här på forumet! Tinis, det inlägget du skrev till Cattis om SHN-kuren var tex fantastiskt! Sen är det många andra inlägg också som är så BRA (Jannikas tex)! Jag är full av beundran för er som tar er tid att formulera era tankar på ett så tålmodigt och pedagogiskt sätt!

Jag vill också ha kackelträff. Om det finns intresse vore det jättekul att ha det här men jag har inget emot att åka till Linköping heller. När skulle det passa då? För mig gärna snart! Jag är såååå trött på vintern nu (det snöade här igen idag) och behöver lite omväxling och nåt kul att se fram emot. Jag är inte så värst uppbokad så en liten kackelträff rätt spontant snart vore också kul! Kanske ni vill kombinera med skidåkning tex? Bra längdspår finns det och Romme Alpin är ju populärt också.

Kul att du är tillbaka förresten, Kalaskakan! Ju fler som skriver här desto roligare tycker jag.

Kiki: Hoppas magsjukan blir lindrig och at ni inte blir sjuka hela familjen.

Gotlandsmamma: Åh, skicka hit lite slask! Jag är som sagt trött på snö nu men den lär väl ligga kvar ett tag till... Vad skönt med sportlov förresten!

Kram på er.
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Sussi

Inlägg av Sussi »

Fy för alla sjukor! Krya på er ni som drabbas av det ena eller andra. Vi har *peppar, peppar* klarat oss från allt vad sjukdomar heter den här vintern. Men jag törs inte ta ut nåt i förskott, om man så säger ;)

Idag är jag seeeg som sjutton. Var på ett hejdundrandes, galet partaj igår :D En gammal jobbarkompis som fyllde 50, det var så kul att träffa alla "gamlingar" igen! Vi åt god mat, drack för mycket rödvin och dansade så fötterna värker idag :lol: Jag har t.o.m. ont i tånaglarna haha! Men det är det värt, vi hade så himla roligt!

Kram på er!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej mina kacklisar! :D

Jo tack, jag fastnade rejält i tratten. Jag tycker det är viktigt att bemöta och respektera oliktänkare, även om jag blivit ledsen av alla fula påhopp och sekt-anklagelser. Jag älskar att förklara hur JAG ser på saken så TACK för berömmet, Krümel (jag är ganska nöjd med den, ska återanvända på mina kurser och så.... 8) )

Jo, som sagt, Gottis. Skäms på oss! Det blev ju inget av i fredags, men i morgon hoppas jag. Lovar att rapportera! Usch vad jobbig jag är! :shock: :lol:

Kiki, hej där! Kräkas eller uppbrunnen dator. Hmmmm vad skulle jag välja... ? :roll:

Sussi: Heeej! long time no see.... Det är rätt! Säger hon och skäms över hotellslapperiet och den total uteblivelsen av party :oops:

Kackelträff vore väl bara föööör kul! Nu ska ju Kalaskakan yngla snart men vi kan ju ha lite SM-dejt med lilla Smulan så att hon förs in i sekten med trygg och varsam hand.

Ingen som vill komma hit och gå Aktivt föräldraskap hos mig den 7/3 annars? :wink: :D DET vore väl härligt! Kurs och kackel i ett!?!

Kram på er!
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev:Ingen som vill komma hit och gå Aktivt föräldraskap hos mig den 7/3 annars? :wink: :D DET vore väl härligt! Kurs och kackel i ett!?!
Vill och vill? Klart jag vill :) Men jag kan inte... :cry: Just den dagen ska vi fira min systerson som fyller 18 år. Men till våren/sommaren vore det väl jätteskoj att försöka få ihop en kackelträff?
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Gotlandsmamma

:D Här kommer en hälsning till den nästintill döda tråden!!

Här i Karlstad varvas känslorna från lycka till gnäll-frustration. Är knappas jämn i humöret vilket påverkar mina kids...min hjärna är inte friläge utan alltid i högsta växeln. Tänker tänker tänker lite för mkt. På allt.
Barn är bra på att njuta av stunden, varför ska vi vuxna oroas för dåtid, nutid o framtid på en o samma gång?! :shock:

Josef fyllde 2 i fredags o vi firade med tårta o kalas. Han var så lycklig han! Stod i centrum!

Må så gott o ha en bra vecka!

Virrpannan :roll:
Jannika

Inlägg av Jannika »

TACK Krümel! :heart: Nu gjorde du min kväll. Även om det skrev det för ett tag sen?

Kram Jannika
Stilla

Inlägg av Stilla »

Gotlandsmamma skrev: Tänker tänker tänker lite för mkt. På allt.
Barn är bra på att njuta av stunden, varför ska vi vuxna oroas för dåtid, nutid o framtid på en o samma gång?!
Speciellt kl 5 på morgonen... :roll:
Hälsningar från en "besläktad själ" :wink:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej på er! :D

Inte död, men lite vilande kanske (tråden alltså). Jag har bestämt mig (igen) för att inte lägga så mycket tid här vid datorn....

Men det här måste ni lyssna på, darlings:

http://www.youtube.com/watch?v=bHQccUIr0sg

Makens sånggrupp! :lol:

Inte lätt att vara Linköpingsbo! :oops: :lol:
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Nu slänger jag mig huvudstupa rätt in i tråden :wink:

Sandbergs-rea, börjar idag Tinis! Har du några projekt på gång?
Jag såg det precis i tidningen, och kommer hänga på låset när de öppnar 10.00!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men hej anna! :D

Gulliga du som tänker på mig.

Men nej, tack och lov, vi ligger väldigt låg med huset just nu. Livet i övrigt är däremot mer än hektiskt, så jag är tacksam för att huset är hyfsat klart.

Tack ändå och hoppas du hittar något fint!

Fast förresten.... hur är det med tyger? Säljs/reas det där också? :wink:

kram!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Skönt att det börjar bli ordning i huset!

Vi har slipat fram ett gammalt grangolv i en lång hall och ut på den vinterbonade glasverandan. Jag har vitlaserat och matt-lackat golvet, så det ser ut som såpskurat, men har lackens fördelar och det blev jättebra!! :D
Men på väggarna i hallen, och uppför trappan ( :roll: med våder på upp till 4.90, som det blir i trappan lejer vi nog bort den biten...) sitter en väldans ful strukturtapet från 80-talet...Visserligen vit, men - nej - nu när golvet är så fint vill jag tapetsera om också!
Sen gäller det att få med sambon i projektet också :roll: Nåväl, jag har gått och mätt och räknat ut att det går åt 16 rullar tapet. Tänk - man kan ju få en jättefin Snadbergstapet för c:a en 100-lapp per rulle...Det blir ju inte särskilt dyrt...JAG VILL!!!

Ja, de säljer tyger på rean också, men de brukar inte vara så väldigt billiga trots rea. Men det finns en stuv-hörna med små-bitar, där är det billigt!

kram anna
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D FYNDAT :!: :!: :!: :D :D :D

En smalrandig tapet i creme/guld, där guldränderna var lite blankare. Elegant som 17! :wink: 159:-/rulle (ord.pris 550:-/rulle.)
Jag köpte 18 rullar för säkerhets skull till nedre hall, trappa och övre hall.
Sambon var på möte och kunde inte engagera sig, sa att jag fick bestämma :shock: Drog in en designerkompis i beslutet, och hon sa att det kommer bli toppenbra! :D
Problemet är väl att få igång sambon på själva jobbet... trappan får vi nog leja bort :shock: Men övre och nedre hall ska vi nog fixa själva.

Det känns jättekul detta! :D

kram anna
Gotlandsmamma

Kul med inköp av tapeter anna! Hoppas det blir bra o att jobbet blir gjort inom snar framtid, man vill ju inte vänta för länge...tååålamod.

Haft volleybollturnering på jobbet, så jag är lite kokko i huvudet nu efter att ha dömt femton miljoner matcher. Men kul var det o eleverna nöjda!

Nu blir det lite vin o godsaker som ostar o kex.
Men inte för mkt vin, ska ju köra Body pump halv nio i morrn!!
:wink:

Kram kram! :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"