Hej igen!
Jag måste bara få berätta.. Har precis ramsat min tolvåring...
Han har varit borta hela helgen och besökt en god vän, vilket innebär att rutinerna självklart inte följts..av erfarenhet VET jag att kvällen (när han sovit borta) blir strulig och det blev den. Brukar ligga steget före men i kväll brast jag och började fundera FEBRILT hur jag kunde bryta..
..han grät över en tappat autograf..grät över livet, drack vatten ur flaska så syster blev tokig..förbannade sig över denna oförstående mamma..jag kände vansinnet sakta komma krypande...PLING!!!!! säger det i huvet..och jag börjar ramsa..."godnatt, sov gott, vi ses i morgon.." MAMMA DET KRYPER I MITT HÅÅÅÅÅÅR "godnatt sov gott, vi ses i morgon" JAG HATAR SKOLAN "godnatt, sov gott, vi ses imorgon... etc etc..vad händer...Jo, det blir TYST! Det tog FEM minuter!! Alltså..funkar det på en 12-åringen så funkar det med all säkerhet även på president Bush Det finns hopp, det finns en AW som delar med sig...och alla andra oxå..JAG KÄNNER MIG LYCKLIG just nu..men det bästa av allt...Oliver är lugn, känner att vargen hålls borta och somnar nu in lugnt och tryggt..Vad mer finns att säga...tänker kura mitt nästa barn redan i magen..(skämt)
Ni pappor och mammor som tvekar över om det funkar att "ramsa"..tveka inte, prova..det funkar UTMÄRKT på treåringen oxå..TACK TACK för detta forum..*ler ödmjukt"
(kommer självklart kolla hans hår i morgon) kan oxå tillägga att vanligtvis en sådan här kväll så springer han upp och ned, skriker och tjafsar, kommer på det ena med det tredje att diskutera och somnar utmattad oftast efter både 11 eller 12 ÄVEN om vi håller oss lugna men bestämda..