Ligamentskonstigheter?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Ligamentskonstigheter?

Inlägg av Mata »

Då och då får jag starka smärtor på sidorna av magen. Dessa smärtor är inte sammandragningar och de kan hålla i sig 5-20 minuter åt gången. Värre vissa dagar och andra knappt alls något.
Det gör så ont att jag knappt kan prata när det pågår.
Det kan komma även i vila, när man sitter eller ligger ned. Men ofta kommer det vid ansträngning.
Jag hade det redan vid första graviditeten, men det har varit mest av det vid denna graviditet.
Min barnmorska tror det för att det drar i ligamenten?

Jag känner ingen annan som varit med om detta, och min barnmorska tycker det verkar lite extremt.
Någon med erfarenhet eller spekulationer?
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
anna
Inlägg: 4524
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Erfarenhet!
Jag hade väldiga problem under båda graviditeterna med uttöjda ligament. Smärtor i princip konstant, svidande som träningsvärk ungefär. Särskilt ont när jag låg på sidan.

Min lösning var en graviditedsgördel! Ett ytterst oerotiskt plagg( :lol: ) jag inte klarat mig utan :!:
Jag använde den dygnet runt. Den ser ut som megastora hudfärgade trosor och höll upp och stabiliserade magen.
Under har man vanliga trosor.

Vilken storlek har du normalt sett? Jag kanske kan rota fram min i gömmorna, så du kan låna?
De finns tyvärr inte längre i produktion, men det kanske kan finnas liknande annars.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Inte ensam då...
Tur att man inte har ont jämt. Vad ska jag svara på ditt generösa erbjudande?
Jag har en kompis som hade på sig något i den stilen som skulle hålla i magen, fast den går bara runt magen. Hon har varit bortrest 4 månader men kommer hem om några dagar. Jag ska se om jag kan prova den.
Det kanske inte är så dumt att ha ett stöd.
Jag vet inte vad det är för storlek på mig. Normalstor sisådär... :oops: :D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
anna
Inlägg: 4524
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Svara vad du vill på erbjudandet :wink: Jag har i alla fall letat fram den, och du kan pm:a mig din adress så skickar jag den! :D

Jag tycker gördeln är bättre än en sån din kompis har. Pga att den går hela vägen ner under magen också och är som stora trosor.
Den tar ju inte bort smärtan helt, men lindrar ofantligt mycket!
Jag skulle tro den är storlek 38-40, så har du det på vanliga byxor borde den passa fint!

Hör av dig om du vill låna den!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

PM:ar då, :D
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"