Tinis - vad jag skrattar! Jösses, sidan har ju knappt hunnit "kallna" och du har redan varit där och kollat!
Jag har gjort storlek 38, även om jag oftast är en storlek 36. Planerar ju en hel tröja också (med ärmar som är lite trumpetiga och med en stickad krage), även den i 38. Jag har en lång överkropp och brukar få förlänga modellerna med 5-6 cm i midjan, så också här. Onion har faktiskt lite knasiga storlekar. Främst har de en lustig uppfattning om hur smala kvinnor är om midjan! Jag har alltid haft en smal midja, men mina mått stämmer inte alls!
Fleecetyget är ganska tjockt, så om du med "vanligt" menar tjockt så går det absolut. Kragen är dubbel, vilket är lite meckigt att sy, men jag satte i en jeansnål, då kan man sy genom vad som helst, typ.
Jag pillade ihop lite bland de olika modellerna, för att få en passande modell. Blev faktiskt inspirerad av kragen och tror att jag, nästa gång jag syr en raglantopp av modellen jag också lade ut (något omritad då), funderar på att sy en liknande krage. Den är ju inte funktionell, men lite fräck och rolig, eftersom man kan vika den eller ha den mer som schalkrage. Hur som helst har fleecevästen blivit ett favvoplagg!
Usch, håller på att bli förkyld. Precis vad man behöver inför vårens mest stressade vecka!