Jag fick mig dock en hink iskallt vatten över huvudet när jag till min fasa upptäckte att:
A, Min "ordinarie" förlossningsläkare har slutat på Gävle Sjukhus och istället fick jag träffa en utländsk läkare som hade svårt med språket och jag hade svårt att förstå vad hon sa
B, Till min stora förskräckelse snart insåg att denna läkare inte hade en aning om varför jag var där samt att ett stor del av min journal, som bl.a. innefattade mina samtal med Aurora-mottagningen, var borta
C, Snabbt insåg att denna förlossningsläkare inte alls var samarbetsvillig och skarpt ifrågasatte varför jag ville ha en igångsättning. Kom med en massa iskall information, som jag redan vet om och gärna inte vill påminnas om. Ältade massa risker o.s.v.
Detta ledde till en enorm ångestattack hos mig som resulterade i att jag började att storgråta. Jag blev helt enkelt livrädd
Efter en stunds "diskussion" fram och tillbaka så säger hon "OK, du får som du vill, du kommer hit den 4:e mars för första försök till igångsättning, men du får lova att inte bli så här ledsen om det inte fungerar!" Varför skulle jag lova det
Jag kände mig psykiskt misshandlad efter besöket hos henne. Jag vinglade ner till kaffeterian och tog mig en kopp kaffe med smörgås, då ringer hon på min mobil:
"Ja hej det här var (vad hon hette). Jag ville bara tala om att jag har hittat den där biten i journalen som du talade om. Allt finns med här ser jag"
Tack för den