Jaha medan ni andra ligger och kräks, skapar ekorrar eller lider av klåda så har jag varit i huvudstaden! Jajemen, sen länge hade jag planerat att överaska Father A bara för att han är en sån fantastisk man, pappa och husse, vilket jag tycker bör belönas med en stor överaskning. Jag beställde biljetter till Joe Laberos show på Hamburger Börs med middag och allt. Sen hade jag ett sjå innan jag fick Father A och pojkarna att bege sig till farmor i Stockholm den RÄTTA veckan så att säga. Jag lyckades, de packade in sig i bilen och begav sig iväg helt enligt min plan.
Sen tog jag semester från jobbet, fixade hundvakter till alla våra hundar och så fick min syster den stora äran att försöka få in katten på kvällarna och ut på morgonen. I onsdags trotsade jag snöstormen, som var mycket mild och inget avancerat alls, och gav mig iväg till flyget som tog mig till huvudstaden. Där drev jag runt hela dagen, shoppade lite, åt god lunch då jag samtidigt passade på att bita sönder en tand så nu måste jag till tandläkaren och jag har tandläkarskräck, ingen bra kombination alls alltså.

Farmor hade fått ett kort instruktionsbrev som hon såg till att Father A fick, det stod att han skulle befinna sig på centralen kvart i sex på kvällen iklädd snygg-kläder. Visst begrep han genast att det var jag som stod bakom instruktionerna men han visste inte vad han skulle få vara med om. Lite tveksam var han när han kom för Sigge hade varit så pappasjuk hela dagen och då var det svårt att lämna honom. Själv hade jag god koll på läget genom farmor som meddelat att Sigge var glad och åt middag.
Jag tog med mig Father A till Börsen och så åt vi en jättegod middag, drack gott (ja vatten är gott, och vin till Father A som smakade fin-fint), pratade och bara njöt av alltihopa. Joe Labero var riktigt, riktigt bra, kan varmt rekomendera den showen. Mkt underhållande, kul, spännande och hemligt.
Sent, sent tog vi oss tillbaka till farmor där alla sov så gott. Emil sov i farmors stora säng där även Father A och jag kröp ner. (Farmor sov i gästrummet om någon undrade

) När Emil vakande på morgonen blev han först väldigt förvånad när han såg mig och sen blev han jätteglad.

Sigge kramade mig så hårt, så hårt och ville inte släppa taget. Gullungar.
Nu har vi återvänt hem till ett snöigt och soligt Skåne. Igår kom vi hem, idag har vi varit ute i snön och lekt, nu sover barnen, Emil har 40 graders feber och vi äter efterätt i soffan framför Melodifestivalen. Kan man ha det bättre?
Kram Susan