Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Urk, jag åkte också dit - undras om magsjukan smittar via sms, Jannika :wink: ...

Men det knepiga var att jag kräktes bara två gånger men hade så vansinnigt ONT i magen, jätteöm både utanpå och inuti - kunde knappt stå upprätt. Och feber och hujedamig så trött jag var. "Andra vägen" var det ingen magsjuka alls, så jag hade nog en konstig variant :?

:oops: Ska erkänna att jag ligger ljusår efter er hygienister :wink: men det verkar funka rätt bra härhemma med bara tvålvatten och rejäla duschar varje dag. Och vitpeppar och cocacola!

Annars är vi mest inne och fryser, kylan ligger skarp över Ljungandalen, vi hade minus 30 i morse *brrr* och varmast idag var 16 grader. Konstigt att några bacillusker ska överleva i den här kylan :-k

Småkidsen har jag portionerat ut till mormor och farmor, det är lyx att ha dem nära! Så nu har jag fått sova, vila och mår jättemycket bättre! Jag hoppas verkligen att barna klarar sig utan det här!

:heart: Och Ronja är sannerligen en skön böna! *dubbelbrrr* :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fast Mia, du måste ju desinfecera mobilen om du får sms från en sjukling :wink:. Hoppas det är bra nu!

Magont är klassiskt vid vinterkräksjukan. VI råkade smitta ner barnens farmor och farfar (haha :oops:), och de kräktes nästan inte nåt men hade ruskigt ont i magen. Gjorde inget efter deras beteende mot mig :mrgreen:.

Vad kul det är att vara student igen!

Kram!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

JennyH skrev:VI råkade smitta ner barnens farmor och farfar (haha :oops:),
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Blir lite avis när jag läser om att vara student! Kanske, kanske blir jag det också, till hösten!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

men jisses vad med sjuklingar!

Hoppas ni (vi ) blir friska snart...

Och tack Jenny (välkommen tebax! :heart: ) och Torparn för alla kunskaper.

TACK för alla fina ord till stortjejjen, ska vidarebefodra när hon kommer hem. Nu är det så att det här i skolan ingår i skolgången att plumsa, som förberedelse för fjällveckan. Ingen spontan idé alltså...

:wink:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Huj då Mia! :oops: Näe, det var nog inte sms:et men gävletrakten. Du, jag och *frieda* kan ju inte bara vara en slump. Sjukhuset är fullt med vinterkräksjuka och besöksförbudet har varit i flera veckor nu. Var och varannan både på dagis och skola har precis den variant du beskriver. Jävulsk magont, endel kräks - andra inte, feber och värk i kroppen. Vi har haft inkubationstid på 2-3 dagar härhemma. Så lagom till första har blivit någorlunda kry är det dags för nästa osv. Hela familjen avverkad på ca 1 1/2 vecka. Två svängar nu då. :roll:

Tack Torpan! :D

Cooola Ronja. 8) Burr!

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Huj då Mia! :oops: Näe, det var nog inte sms:et men gävletrakten. Du, jag och *frieda* kan ju inte bara vara en slump.
Eller så är det den där bacillen som härjade på DF, då :wink:

Hela familjen på 1½ vecka säger du... och så omtag på det... då är vi inne i sportlovet... MEEERA VITPEPPAR!!!
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Usch. Och jag som ska gå på hockey i Gävle om två veckor... :( Det kanske blir Danko Jones istället, vi är svårt i valet och kvalet! Och det är ju en värdig ersättare!

Edvard ställde in middagsluren idag hos dagmamman (sover barn så jäkla dåligt nuförtiden att dagmammorna skiter i att söva om barn som vaknar och kissar? :shock: :? ) Det har varit en liten utmaning att vara förälder efter det. :roll:
Ja-utmaningen har räddat eftermiddagen och kvällen, kan jag lova. Men då tänkte jag på hur det just är att vara förälder till barn med konstant sömnbrist. Och nyss kom det hem ett sånt, och det gjorde mig så ledsen att höra honom, som så ofta uppriven och jätteförtvivlad. Älsklingsgrannungen, som är två dygn yngre än Edvard och "ett jobbigt" barn enligt sina föräldar. (charmig, uppriktigt snäll, behaglig och en helt fantastisk person!) Kroniskt övertrött, inte en enda rutin, ett flängande utan dess like och så är man ju jobbig, gud bevars.

Hjärtat går sönder ibland. :(
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och krya på er, sjukisar! :D Det var ju det jag skulle skriva, när de kom hem här brevid... :?
Ewa

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:Och nyss kom det hem ett sånt, och det gjorde mig så ledsen att höra honom, som så ofta uppriven och jätteförtvivlad. Älsklingsgrannungen, som är två dygn yngre än Edvard och "ett jobbigt" barn enligt sina föräldar. (charmig, uppriktigt snäll, behaglig och en helt fantastisk person!) Kroniskt övertrött, inte en enda rutin, ett flängande utan dess like och så är man ju jobbig, gud bevars.

Hjärtat går sönder ibland. :(
Usch, ja! Som jag känner igen det. Och kan bara hålla med. Det är då man önskar man kunde omvända i trollslag. Tyvärr funkar ju inte alltid verkligheten så :?
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Och som tämligen ointresserad av allt vad sport heter numer, så vet jag ju precis vart min röst hade hamnat, Torpan :lol: Go, Danko, Go :thumbsup:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Nej, verkligheten ÄR ju inte så. Annan granne som är en övertygad Barnaboksmamma konstaterade att det är svårast när man fått barn samtidigt, och så är det nog.

Per är ju också lite mindre hockey än jag, men jag är å andra sidan mer hårdrock än honom, så vi är verkligen kluvna. Kärt besvär, förvisso. :wink:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Hej tjejs 8)

OK, nu fick jag det bekräftat från nyheterna på TV: Det här är tydligt ett sällsynt elakt kräk-virus :evil: Och som Jannika nämnde har flera avdelningar på sjukhusen utlyst besöksförbud på grund av det :(

Tack så hemskt mycket JennyH :heart: och Torpan :heart: för er kunskap :thumbsup:

/LO Vi har bytt tandborstar efter värsta stormen :wink: :heart:

Ursäkta intimiteten :oops: Men nu har jag fått riktigt mörk och grumlig urin = ännu ett tänkbart tecken på Hepatos :roll:

Kram :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Så, nu har jag varit på utredningstart. Det var bra och trevligt, och hon konstaterade att jag inte är ett under av fertilitet, direkt. Ingen hemlighet, förvisso. 8) Toktäta ägglossningar ger färre ägg per gång och det ger sämre chans, helt enkelt. Som med spermierna, typ.
Nu ska vi härnäst ta blodprov och kolla hormonvärderna för att se hur vi går vidare. Det blir nästa månad. Visar hormonvärderna att äggstockarna är trötta så rekommenderade hon att vi skulle överväga IVF just eftersom jag inte är en bidrottning direkt, och jag är ju inte tokung i just fertilitetshänseende... :lol:
Nu har jag fårr pregotime just för denna månaden, och då behöver man vara vaksam på antalet ägg, för risken för att flera ägg mognar ut blir rätt mycket större, tydligen... Trillingar, det vore väl nått? (ja, då är vi ju klara sedan, som Per sa.)

Håhå jaja. En kattunge är ju enklare att skaffa. :roll:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

*frieda* du kollar väl upp det där pronto? [-X
Ewa

Inlägg av Ewa »

TorpSara skrev:Trillingar, det vore väl nått? (ja, då är vi ju klara sedan, som Per sa.)
:lol: Ja, varför inte. Och klart coolare attityd än trillingpappan på 4:an 8)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"