Då var 3e natten avklarad...
19,10- (Ja, lite sent blev det då syrrorna skulle lägga sig först..). Lägger tillrätta, lillen blir lite mer frågvis så jag buffar snabbt för att markera, ut med ramsan x4 ihopdragen med en mjuk bekräftelse på slutet iom att han tystnar på ramsan. Jag går ner i köket för o diska och jag hör bara någon liten suck från honom innan han somnar helt. Går in efter 10 min för o se om han vänt över till magen som natten innan men han ligger kvar på magen, Yes!
00,55- Vaknar och gråter lite mjukt (inte jätteledsen) och får ramsa x4. Tystnar under ramsan (som han oftast gör) men går igång igen efteråt och gråter lite av och till. Tystnar helt 01,00 och jag bekräftar. Somnar.
03,55- Vaknar och "gnällgråter", jag ramsar x 4. Tystnar men går igång direkt efter, gråten går lite upp och lite ner som en klagosång. Avvaktar med fler verktyg på en stund för o se vad som händer.
04,10- Blir han tyst varpå jag bekräftar.
04,18- Gnäller igång igen!! Jag avvaktar för o se om han kan somna själv som man ska göra denna natten..
04,24- Bekräftar efter en liten stunds tystnad men han går igång igen!!
04,30- Tröttnar mamma på hans "gnällgråt" och går in och lägger tillrätta (han ligger dock kvar som han somnat första gången) buffar en liten stund iom att han har svårt att sluta gråtgnälla. Slutar buffa när han är hyffsat ltyst (han är avslappnad i kroppen) och trycker till och går ut med mjuk ramsax4.
Han är tyst under ramsan men går igång direkt efter jag slutat. Avvaktar.
04,42- Gråten verkar bli mer och mer verkligen ledsen, hör hur han riktigt snyftar och 04,45 går jag in igen och buffar (lite längre och mer bestämt än innan) till han är lite tystare (dock fortfarande snyftande). Ut med ramsan under hans tystnad men han går igång igen!!
Avvaktar en stund, lillen verkar lugna sig. Ligger och "bökar" runt lite i sängen.
04,53- Lille älsklingen har troligen vänt sig eftersom jag hör hur han sparkar i sängen, men han är iaf tyst så jag ger han en bekräftelse x 4 och han somnar.
06,45- Går pappas väckarklocka igång och då vågar jag inte chansa på att han inte vaknar så vi går in och gör morgon. Tar upp en ganska glad lillebror.
Allt som allt är jag nöjd med natten förutom att han var lite mer ledsen men jag antar att det är frågor han måste ställa för att vara helt övertygad om att det verkligen ska vara så här man gör på natten..
Blev lite besviken på mig själv att jag ingrep så mkt men tyckte inte han skulle behöva snyfta sig till sömns... Förhoppningsvis blir det bättre och bättre.
Är det bara jag som sover så dåligt i fullmåne?? Trött som jag var efter 2 vaknätter hade jag ändå svårt att sova inatt...
Idag har iaf lilleman varit en riktigt glad och hungrig liten filur

. Har ätit mer än någonsin förr både av morgongröt och lunch. Han tar tacksamt emot sina daglurar (på rygg i vagnen) och är inte längre jättearg när man väcker honom
Ojdå, det blev visst en uppsats idag igen men det är så skönt och skriva ner och få respons på natten samtidigt som man själv får lite mer perspektiv så här i efterhand.
Jag märker så stor skillnad i hur mkt nytta det gör att vara riktigt påläst innan man kurar. Så här i efterhand så gjorde jag mååånga missar när jag kurade mina stora tjejer, så de fick bli mina försökskaniner
kramar
Gemelas- mamma till busprinsessorna 2006-10 (kurade vid 11 mån) och lillebror 2008-08 (kurad feb 09)