Så vackert i allt det fula

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Så vackert i allt det fula

Inlägg av cissii »

Idag var vi ute på gården jag och Celeste. Där jag bor är det mesta trasigt. Husen är grå, himlen var grå, gungelefantens huvud är avsparkat och ligger en bit bort bland träden.
Människorna som passerade var sura och grå, mitt inre var oxå så. Regnet duggar ner på oss och den grå snön som ligger kvar, i mer eller mindre smält och grusig form.

Men det fanns en som inte brydde sig om sådana värdsliga ting. Såklart den minsta av oss, som kutade runt i sitt röda regnställ. Hon bara lyser med sin glädje och energi. Sken som en sol och lyste upp hela våran fula gård med sitt skratt. Hela mitt hjärta och kropp fylldes upp av kärlek och förundran över hennes livsglädje. Hade jag kunnat stoppa tiden hade jag gjort det där och då. Och bara suttit där i regnet förevigt.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Nä nu gråter jag igen :roll: :-({|= :heart: . Vad fint du skriver.
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag MED! :D
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

underbara..

Storkramen!
/Fjällmor
Lua

Inlägg av Lua »

Här trillar det också :cry: :)

Tack cissi!

Kram :heart:
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Fantastiskt vackert! :heart: :heart: :heart: :heart:

Får jag dela med mig:
En väninna smsade mig en grå disig dag i fjol:
"Idag får vi räkna gråtoner" och plötsligt blev promenaden vacker!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

Tack Cissii :heart: :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :cry: :heart:
Så vackert, och så tänkvärt!!
Man häpnas ofta över de små liven! Hur grått och bedrövligt livet kan tänkas vara, är de små solstrålar som inte ALLS bryr sig om grått väder!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
_lill
Inlägg: 560
Blev medlem: sön 10 aug 2008, 17:47

Inlägg av _lill »

Visst är det så!

Vi bor också i lägenhetsområde (fast inte grått ;) ) och ibland tänker jag att vad trist för vår dotter att växa upp här, tänk om vi haft hus osv osv. Men vad spelar det för roll för henne? Här finns pinnar och gräs och gungor. Vad mer kan man begära?? :D
:heart: Iris 080308 kurad i augusti 08
:heart: Nils 100319 SM från början, finslipningskur juli 10
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Inte ska ni gråta :lol:

Och ja det är ju så. Dom behöver inte så mycket mer än det som finns om man säger så. Allt annat tror jag är föräldrarnas problem.

I sådana ögonblick som jag beskrev så tycker jag att man får en sådan glasklar syn på livet. Visst kan jag lära Celeste hur man diskar, lagar mat och beter sig i samhället. Men hon lär mig att leva i nuet, uppskatta det man har, och inte vänta på bättre tider pga lite regn. Som grädde på det moset så lär hon mig vad villkorslös kärlek och förtroende och vänskap är oxå. Vem är det egentligen som visar och leder vem kan man undra. :D
Hon är så bra och jag älskar henne tills jag sprängs. Hon får mig att växa och utvecklas varje dag. Det kunde man inte ana när hon låg där och bubblade inuti magen.
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"