Rymlig vagn för utesovare??

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
gemelas

Rymlig vagn för utesovare??

Inlägg av gemelas »

Hejsan!

Jag söker en billig och rymlig vagn som kan stå ute på verandan för min sons långlur. Vet att de danska vagnarna är rymliga, skulle helst vilja ha en sådan, men har inte hittat någon billig i närheten. Vill helst inte lägga ner någon större peng för jag har redan 2 andra vagnar ;-)
Är det någon som vet vilka av de vanliga märkena som är rymligast för utesovning (Emmaljunga, Brio, Teutonia osv)?

vänlig hälsning, Gemelas
Gemelas- mamma till busprinsessorna 2006-10 (kurade vid 11 mån) och lillebror 2008-08 (kurad feb 09)
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej!
Jag har en Emmaljunga liggvagn fråån -92 men kan tyvärr inte sälja den för mina systrar låg i den när de var bebisar.
Men... Hittat flera såna på blocket. Den sov Rasmus gott i till han var ca 8 månader på mage!

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

..Och mina systrars mamma är sentimental :lol: glömde jag skriva!!
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
gemelas

Inlägg av gemelas »

Hihi, det kan jag förstå, har själv lite separationsångest när det gäller vagnar :D

Lillen är ju redan 6 mån och ganska lång så det blir ju inte så länge till han kan ligga i en sådan på mage vid långvilan.. Nu är han nykurad, vi är på dag 1 och han ligger nu och sover ute i sin urban jungle men där kan han ju inte ligga på magen. Gör ju inget nu iom han inte har hunnit vänja sig / acceptera magläget ännu men jag vet ju av erfarenhet att han kommer att börja vilja vända sig till mage snart även på daglurarna.. Hmm, synd att det ska vara så svårt att komma över en sån där stor härligt gungig dansk vagn...

kram kram
Gemelas- mamma till busprinsessorna 2006-10 (kurade vid 11 mån) och lillebror 2008-08 (kurad feb 09)
ilindstrom

Inlägg av ilindstrom »

Jag har köpt begagnad tvillingvagn på blocket för några 100 kr. Fungerar perfekt att parkera i trädgården. I den sover mina barn tills de inte behöver sova på dagen längre.

hälsningar
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Siobhan

Inlägg av Siobhan »

Köpte en stor och härlig retrovagn på en loppmarknad för 200 kronor. Fantastiskt fin! En riktig prinsessvagn! Och dotter kunde sova gott i den läääääääänge.

Mitt rår är att titta på blocket. Där finns det också en del danska vagnar. Förstår faktiskt inte varför de svenska vagnarna är så pyttesmå!?
Mamma till Lucia född 2007-01-19
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ja och på verandan kan du ju faktiskt bädda i en resesäng el spjälsäng.
Om det finns tak.
I en sån anordning går det ju att lunchvilan tills man blir 7 år. :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"