Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

K-ina skrev:Jag och Gustav har varit på biblioteket idag på eftermiddagen och läst Olles skidfärd... Så vi är med dig - i tanken. :lol:
:lol: Känns tryggt med lite intellektuell back-up. Jag tänker inte bli nån töntig hockeymorsa i alla fall, det vägrar jag. [-(

När är du född nu då? Bara datum, så kollar jag månen. Har vi inte gjort det förut?

J
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oooh, nattugglor som boktokar.. me like 8)

Har ni läst barnboken Astons stenar..?

Jag är kär :heart:

Sönderläst och tejpad och snart sönderläst igen, och den har inte ens ett halvår på nacken!

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej Fjällo!

Har sett omslaget (fint) men inte läst. Handling?

Jaja är såld på Lasse-Maja just nu. Brände två böcker på en eftermiddag. Shit, vad den ungen läser bra! Och jordens koll på handlingen efteråt, inte en översiktsläsare som morsan.

Jag har förresten tappat rösten. Skönt för alla andra men döjobbigt för mig, haha! Så nu läser Jaja på kvällarna för de andra barnen. Darlingen viskade till mig: Han läser både bättre och fortare än mig så jag tro vi fortsätter så här... (Det värsta är att det är sant, haha!). Killen är sex år. Jag är inte ett dugg mallig och sekundärmallig va? :lol:

Kram mattugglor!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Kram mattugglor!
Mäh! Matt- :?: Lär vi ju bli om vi ska vara vakna så här sent i alla fall. :sleep:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev: mattugglor!
:shock:

vad är det för konstiga djur...?

Har ni såna hemma..?

Jag vill också ha husugglor!!!

:wink: :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

http://www.barnboken.nu/cgi/kort/9789163846052.shtml

och så teckningarna...

:-({|=

/FjälloMellooo
K-ina

Inlägg av K-ina »

Hockeymorsa???? Nääääe - inte jag heller!!!! :shock: Värsta straffet med urusla träningstider i ishallen... Typ kl 8 på lördagar! ALDRIG!

Lasse-Maja har älskats av Axel och han läser dem med förtjusning fortfarande. Toppentoppen att kunna läsa så bra som Jaja gör! Det är så mycket som går av bara farten då! Skriver han också?
Astons stenar är lika toppen! Älskar bilderna - ja allt! Har ni läst Astons presenter också Fjällis? Inte jag - men jag kan inte tänka mig att den är dålig!

Och så till månen... Nä! Det har vi inte kollat upp! Jag är född 21 augusti.

Natti natti och matti matti på er! :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Här är en till som älskar Aston! Astons presenter är jättefin också! Och Lilla s har börjat som Aston att bädda ner stenar och pinnar... :roll: :lol:
Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack för länken Fjällan! Den lånar vi nästa gång på bibblan!

K-ina, vill nån unge spela hockey så får de gärna men inte tänker jag stå och frysa tårna av mig medan de mindre roliga delarna av hockeykulturen frodas. Det är så mycket trist kvinnosyn, alkoanvändning och konkurrenstänk i vissa (alla?) klubbar. Bara tanken att vara med och legitimera det med min väna person :lol: känns fel.

Jo, han skriver också men läser hellre. När han skriver tar det evigheter för texten blir liksom ett konstprojekt. :lol: När förskolefröknarna frågade vad han ville lära sig på sexårs sa han: "Skrivstil!" Då gapskrattade ena tanten och sa att det fick han nog lära sig av nån annan. Vet inte om det var en öm tå som kom ikläm? :wink:

Nu kör de en bokstav i veckan. :roll: Men jag tänker att det också kan vara bra att få känna att man kan saker och kan hjälpa andra. Idag tog han med sig tre saker på S utifall någon annan hade glömt. Gullungen. :heart:

Kanske en känslig fråga :wink: men jag måste ha ett år, månen står inte i samma tecken samma datum varje år vettu. Den rööööör sig. Fort och oberäknerligt, haha! Som det känsloliv den symboliserar.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jag måste få visa.. skryta lite sådär :oops:

titta vad jag gjort

http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... 9BC0A.html

:D lite stolt dårå... :wink:

/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Åh! Fjällmor! Jag ska klicka på alla länkar på jobbet... :-$ Min dator bara hänger sig...

Jannika: 1969 är året! och det är... 40 år sen det. :lol: :!: :idea: :?: :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Ewa

Inlägg av Ewa »

Fjällan :shock: =D> :thumbsup: Jäklar, vad fina! Är tokimponerad - hejja!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Och Jaja - sicken raring :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Vilka fina tossor! :o

Vill också... kunna... :?

:wink:
Jannika

Inlägg av Jannika »

K-ina, du KAN ha månen i skorpan om du är född aptidigt på morgonen men troligast har du den i skytten. De stora viddernas känsloliv. Yta, space, frihet, tolerans, utveckling, mår dåligt av stagnation. Brukar inte vara roade av rutiner, detaljer och världsliga saker som städning nä. Men om man klumpar ihop det med ett filosofiskt resonemang som typ feng shui och gör det till ett självförbättringsprojekt kanske det kan gå vägen. :wink:

Du är då dubbel-eld. BEHÖVER fysisk utlevelse, sex, utomhusaktiviteter, frisk luft för att må bra i själen. Viktigt! Mer än vissa andra. Apropå vardagsträsket-känslan.

Puss! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"