Alla pappor hemma?

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Alla pappor hemma?

Inlägg av Mindy »

På helgen sa den äldste sonen (4 år) att han skulle jobba på mitt jobb när han blev stor. "Ja, vad bra sa jag, mamma kan gott behöva hjälp!" (Varpå pappan säger; "men då är du väl pensionerad?" :roll: )

Diskussionen gick vidare vad de skulle göra, för lillebror ville också jobba på mammas jobb. Min man flikade in "då är ni ju jättestora killar, kanske ni har blivit pappor själva?".

Nähä? :shock: sa sonen. :? Ja, man vet aldrig sa vi och sedan blev det tal om andra saker.

På måndagen när vi satt i bilen på väg in till dagis säger Simon;
"Mamma.....tror du att vi kan bo kvar allihopa när jag och Viktor blir pappor?" :heart: :heart: :lol:

Så mycket som liten ska fundera på. Det var grymt svårt att hålla sig allvarlig, för det var ju verkligen en allvarligt ställd fråga. Så svaret fick bli något i stil med "ja nu har vi ju fler rum så vi ryms ju om ni fortfarande skulle vilja bo kvar hemma". :wink:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:heart: Hela flocken ska vara samlad, läääänge :heart: :wink: :lol:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: :lol: :lol:
Ja, sådär resonerar våra tjejer också!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"