Surkål och ödlor
-
*frieda*
Näe, just det...kiki skrev:ujuj, bäst man håller sig i skinnet dåJannika skrev:Ojojoj, du skulle bara veta! Måste vara min Måne i skorpan... 8)Värst vad surödlan var långsintman vill ju inte riskera att göra dig arg
eller argare
*frieda* skrev:Måne i Skorpan Huvva, jag är rädd för skorpioner Alla mina duster här i livet har varit med just skorpioner eller kräftor. Men så tror jag att jag har väldigt lite vatten i mitt horoskop överhuvudtaget.
Vi är många mån-skorpor här på forumet. Snääääälla Fjällan och raaaaaara Elle och gyyyyylliga Päivi så sådär värst farliga tror jag inte vi är. Inte om man är snäll mot oss i alla fall. O:) Sen kan man braka ihop med folk för att man inte förstår varandra förstås. Och en tvättäkta skorpa är inte rädd för strid och bataljer, de gillar ju sånt. Med livet som insats, typ.
Det positiva med månen i skorp är att vi gör saker grundligt och inte väjer för slit, känslomässigt engagemang och arbetesinsatser när det krävs. Intensiteten har massor av fördelar tex vid studier. Och tandborstning.
Men jag måste, efter snart 40 års självstudier, faktiskt erkänna att jag är extremt långsint. Och tolerant som tur är, annars hade jag varit mer än odräglig, tom för mig själv. Jag har ju ändå solen i vattumannen, gubevars! Det är rätt mycket live and let live över den placeringen. Men när min gräns är nådd är den passerad och sen är det svårt att kliva tillbaka. Jag är inte stolt över det alls och för tjugo år sen hade jag inte ens erkänt att jag var sån, haha!
Inatt vaknade vi av ett vrål:
-Ååååh! Min kropp behöver vatten!
Milo led av törst i poetisk omskrivning, haha!
En kvart senare spydde han som en gris.
-Åh nej, kräk överallt (med lätt dramatisk men samlad röst).
-Jag bär ner dig till duschen, sa pappan.
-Jaha, men vem ska städa sängen?
Det fick betjänten mamma göra.
Efter dusch och ombäddning uppe och en mycket konversabel Milo nere gick killarna upp.
-Jaha, vad ska vi göra nu då? (Bister ton och höjda ögonbryn över stora ögon.)
-Sova, sa pappa.
- NU?
- Det är mitt i natten.
- ÄR det?
Det är, som sagt, humor med barn.
Kram Jannika
-
TorpSara
-
Gäst
Hej och tack hälsar Nike, som inte är riktigt kry men på bättringsvägen.
Sofia är väl en riktig liten gullvippa! Klart dagmamma smälter med ett så artigt barn.
Nu borde jag jobba med mina bilduppgifter men det tar emoooot. Har ni några bra sätta-igång-tips?
Nella, den fiffiga lilla ungen, går omkring med en liten pall med handtag på så hon kan nå upp till allt hon vill. Just nu vill hon trycka på alla knappar samtidigt, hehe...
n,-.nnnmmmmmmmmmmm 777777708+0iikojjgliugiohoug
Kram Jannika (och Nella)
Sofia är väl en riktig liten gullvippa! Klart dagmamma smälter med ett så artigt barn.
Nu borde jag jobba med mina bilduppgifter men det tar emoooot. Har ni några bra sätta-igång-tips?
Nella, den fiffiga lilla ungen, går omkring med en liten pall med handtag på så hon kan nå upp till allt hon vill. Just nu vill hon trycka på alla knappar samtidigt, hehe...
n,-.nnnmmmmmmmmmmm 777777708+0iikojjgliugiohoug
Kram Jannika (och Nella)
Här får man skriva till sig själv verkar det som... Det var visst många som var rädda för skorpioner. 8)
Idag träffade jag en av Jajas förskolefröknar från sexårs på väg hem med Nella och Milo. Sweet children! sa hon till barnen (hon är väldigt internationell, kan massor av språk och har bott i flera olika länder).
-Du har verkligen världens viktigaste jobb och du gör det så bra! säger hon till mig.
Va? Hur hjärtevärmande och oväntat var inte det? Jag blev så överrumplad att jag tappade målföret (händer inte så ofta, haha!). Det kommer jag ta med mig i hjärtat.
Kram till alla! Jannika
Idag träffade jag en av Jajas förskolefröknar från sexårs på väg hem med Nella och Milo. Sweet children! sa hon till barnen (hon är väldigt internationell, kan massor av språk och har bott i flera olika länder).
-Du har verkligen världens viktigaste jobb och du gör det så bra! säger hon till mig.
Va? Hur hjärtevärmande och oväntat var inte det? Jag blev så överrumplad att jag tappade målföret (händer inte så ofta, haha!). Det kommer jag ta med mig i hjärtat.
Kram till alla! Jannika
Kram te´baks! Jag låter mig inte skrämmas av några skorpioner i månen eller vad det nu var!
Jag fattar ju inte ens vad det betyder!
Däremot har jag varit SERIÖS ett tag och inte kacklat så mycket... Men jag känner kacklet komma... Fingrarna bara löper över tangenterna i bekant kackel-takt!

Visst är det härligt med sån där spontanitet. När nån bara säger nått snällt utan att man är beredd! Det värmer - och du vet ju att hon har rätt så lapa i dej!

Däremot har jag varit SERIÖS ett tag och inte kacklat så mycket... Men jag känner kacklet komma... Fingrarna bara löper över tangenterna i bekant kackel-takt!
Visst är det härligt med sån där spontanitet. När nån bara säger nått snällt utan att man är beredd! Det värmer - och du vet ju att hon har rätt så lapa i dej!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jag låter mig inte skrämmas av några skorpioner i månen eller vad det nu var! Jag fattar ju inte ens vad det betyder!
Nu väntar vi på snön. Killarna har varit ute och åkt skidor på tomten men lite snökaos från Ryssland har de ju lovat så då kanske vi kan åka i riktiga spåren. Milo kör lite mer Gustav Wasa med en stav medan Jaja är mer traditionell. Var och hämtade ett par begagnade åt honom igår som jag hittat billigt på blocket. Jag älskar blocket, haha! De ville han såklart testa direkt.
Från att ha varit rätt svalt inställd till frilufsande är jag numera en mulle-mamma av rang. Jag måste spela rätt bra för barnen älskar vintersporterna och att vara ute i minus.
Kram Jannika