Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Ok.
Tisdag - NIA
Onsdag - kort promenad med vagn
Lördag - kort promenad
SÖndag - ännu kortare promenad

Maken har varit borta i helgen, så jag har inte kunnat köra någon NIA. Ska ta igen det en annan gång.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Nya mamman skrev:
Annars är jag svårt avis på er som kan löpträna ordentligt. Jag vill också! Sätta upp mål, köra skiten ur kroppen och känna blodsmak. (Ja, jag är lite sadistisk.)
:D Precis! Så är det. Den här veckan har det verkligen känts så.

Tis - Spinning
Ons - 5 km Högt tempo
Fre - 5 km ökande tempo för varje km.(Sista km med blodsmak :) )
Lör - 11 km lugnt tempo.

Kör på!

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
miniz

Inlägg av miniz »

OK vecka. Har varit ensam med barnen, sa har inte kunnat fara ut och springa.
Man - promenad med h-vetes backe
Tis - step/muskler
ons - promenad med samma backe
tors - gi gong
fre - lör - sön inget...

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Oj vilken fart på alla :!: :D =D>
Mig med! :wink:

Tis: jogging 5 km, snabbare än jag brukar, flyt i steget, och ORK i kroppen! :D
Tors: motionscykel 50 min
Lör: Var först med barnen när de åkte skidor i 2,5 timme, sprang/gick bredvid. När jag kom hem blev det 45 min motionscykel
Sön: stavgång 1,5 timme
Men FY vad halt det var idag! :evil: Imorgon ska jag köpa broddar!

Fjällmor: :shock: Oj. Vila nu, det låter som du har det fruktansvärt! :shock:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D Vilken träningsvecka ni har haft :shock: :D Nu verkar alla ha kommit igång ordentligt. :thumbsup:

Själv har det blivit ytterligare en vecka utan löpning :cry: Kände mig allt för vek (efter magsjukan) i tisdags, så det fick bli en långpromenad på onsdag istället. Skönt. Sedan slog kylan till. Mellan 15-20 minus har vi haft sedan dess. Även om jag är fanatisk i löpspåret så gåååår det inte springa när det är så kallt. Jag fixar inte att andas. Gick en promenad på 45 min igår eftermiddag, med barnen nedbäddade i syskonvagnen. Vega somnade :shock: vilket inte har hänt sedan hon slutade sova på dagen (för knappt ett år sedan) men det var väl mysigt att sitta nedbäddad under filtar och annat och en mamma som gick så fort hon orkade...

Fortsätter kylan även denna vecka får jag fortsätta promenera...

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

anna skrev: Fjällmor: :shock: Oj. Vila nu, det låter som du har det fruktansvärt! :shock:

kram anna
:heart:

äsch då!

http://se.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

:wink:
twins

Inlägg av twins »

Vilken underbar inställning Fjällmor :thumbsup: :heart: .

Själv har jag inget att rapportera igen :cry: :oops: , förkylningen tog om och nu är vi sjuka igen :roll: :evil: . Börjar bli lite pinsamt det här, men jag lovar att jag är motiverad till tusen, annars hade jag inte anmält mig här för att skämmas varje vecka :wink:

Vad bra ni har kommit igång, underbart sätt att starta det nya året på :heart: .

Återkommer när jag är frisk :!:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hallå! :-({|=

Förra veckan blev det:
Tis: ashtangayoga 1.5 timme
Ons: Body pump
Lör: Body pump

Plan för denna vecka:

Tis: ashtangayoga
Ons: Body pump
Tors: Body combat
Lör: Body pump
Sön: rask promenad vid bra väder

Har inte tränat Body combat på år o dar, så jag får se hur det går...
http://www.visbytraningscenter.com/BODYCOMBAT.pab

Blodsmak är härligt! :P

Ulrika - tränar du gravidyoga? :?:

Gött att du är så på G anna! \:D/
Herreminje vad kallt ni har det LindaVega. Vi hade -9 i morse och det tyckte jag var mkt för att vara Gotland. Tänk - snart är det vår och då springs det än mer!

Allt gott!
Linda
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Gotlandsmamma skrev:
Ulrika - tränar du gravidyoga? :?:
Nja... Jag har en dvd med gravidyoga som hade rätt mycket nytta av första graviditeten. Gick upp på morgnarna och yogade lite fridfullt före jobbet, lyxigt värre. Nu är inte riktigt förutsättningarna så... fridfulla??! :lol:
Men jag borde nog damma av den, köra ett litet pass då och då i alla fall! Tack för tankeväckaren!

För övrigt låter din plan för veckan något.. omänsklig??! Ashtanga, pump och combat utan vilodag mellan.! :shock: Jag kroknar bara av tanken!

Rapportera, will you? Och lycka till, förstås!

Kram
Gotlandsmamma

:roll: :D Ja, det lät tokigt det ja. Lite väl intensivt på stöten..hm...men när man har en skiftarbetande man så är man så glad över de dagar man kan o det finns bra o roliga pass att gå på...yogan är dock inte så jobbig, mer meditativt...ha ha! Jag ska berätta hur det gått...om jag kommer iväg för jag har haft lite ont i bihålorna idag... :?

Hoppas dvd:n kommer fram Ulrika! Kan lova att jag går till Sturebadet nästa gång jag är i Stockholm. Myyyyyyyyyyyyyyyyyyyysigt värre ju. Där kan simning blir roligt. kanske. Annars tycker jag simning är dödens tråkigt.

Nån som håller på med nån lagsport?
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hittade denna.
http://www.jagareforbundet.se/jakttider/soltider.asp
Underbart: SNART kan man promenera mellan fem och sex, utan att det är kolmörkt! En månad kvar, ungefär...
God träningslust!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Fjällmor:heart: Det är en bra inställning till livet! :lol:

Twins: Krya på dig och kom igen! Vi är bara i vecka 6, många veckor kvar på året att ta igen på! :wink:

LindaVega, jag vet hur matt man blir efter magsjuka, så ta inte i för hårt! Vet ochså hur det är att springa om det är för kallt :shock: Jättejobbigt! Näsan fryser ihop, och man får inte luft, som du säger :shock:
Ja, ibland när man ser hur inbäddade småttingar är i vagnar vill man byta plats med dem! Det ser SÅ mysigt ut, vem hade inte somnat? :D

Gotlandsmamma, du är rejält på hugget du! :D
(Måste lite stolt berätta att jag fått min första återförsäljare på mina kort på Gotland i Visby! En butik som heter "Idas Kammare" :D Känner du till den??)

Nya mamman: så gjorde jag också "förr i världen" innan ungarna kom!
Yogade varje morgon 20-30 minuter i 7 års tid! Härligt var det, men jag får liksom inte till min tid att funka med det nuförtiden :roll:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

:D

Fortfarande lika kallt, idag har vi 17 minusgrader + att det snöar :shock: Sambon är sjuk, så jag har fått dra hela skottlasset själv i helgen...men men det är bra träning, var helt genomsvettig efter en timmes slitande på fm idag.

Igen löpning denna vecka heller alltså. Två rejäla promenader + snöskottning blev det.

Är nöjd med tanke på förutsättningarna.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gotlandsmamma

:D Söndag igen! Veckan går fort!

Inte bidde det nåt Body combat...stod på Willys o handlade o halsen värkte, då ringde jag o bokade av passet, o på lördagen fick jag ta barnen då maken jobbade extra, så det blev inget Body pump då heller...men det blev
Yoga på tisdagen
Och Body pump på onsdagen
samt rask skön promenad i en timma idag söndag
så...jag känner mig ganska nöjd ändå

Veckan som kommer...hm...målet är att ta en dag i taget o se vad jag känner för! Yoga blir det på tisdag, men så får jag se!

Idas kammare känner jag inte till anna. Var ligger det? Visby eller på landet?

Må gott!
Linda 8) anade solen förut
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

\:D/ Jag är RIKTIG nöjd och STOLT över mig själv denna veckan. \:D/

Måndag - Gick och hämtade Vera, dvs långsam men brant uppförsbacke med vagn på hemvägen
Tisdag - Åkte buss och lämnade Vera, men gick hem själv (dvs lite fortare än när Vera är med) OCH tränade NIA
Onsdag - inget
Torsdag - Åkte buss ner för backen, gick till dagmamman och sedan hem
Fredag - inget
Lördag - NIA
Söndag - lite skottning, pulkaåkning och mycket skratt ute :lol:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"