Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Är det fler än jag som tittar på Bonde-söker-fru-bröllopet :?: Eller är det bara jag :oops: :lol:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Bröllop på Tv Mia? :) Låter trevligt... :P

Käraste Katarina, lösningen till ditt dilemma är väldigt enkel: O:)

Du köper mörk choklad - gärna fazers chilichoklad - och njuter

eller också

om du äter LCHF - tillverkar du nedan chokladglass med noll gram socker:

3 äggulor vispas med 2 tsk äkta vanilj

3 dl grädde vispas

rör ihop

smaksätt med så mycket kakao som DU vill att DIN glass skall smaka...

frys.

Njut.

Den är förädiskt god med 1 dl hallon också - och då lägger du fortfarande i noll gram socker/sötning för det behövs verkligen inte, hallonen är söta i sig och innehåller 6 gram kolhydrater mot 100 gram hallon. Dvs inget.

O:)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev:Bröllop på Tv Mia? :) Låter trevligt... :P
:D Jo, man kan ju liksom drömma lite :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
Eller planera :wink:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
K-ina

Inlägg av K-ina »

Päivi!!!
Mina tankar inför nästa lördag: SPRIT! :shock: Att blanda i coca-colan... :shock: :shock: :shock:
Och mörk Fazer därtill! (bara det att sonen också tycker om mörk Fazer!....)

Jag vet! Jag är barnslig! Bara det att jag egentligen skulle vilja gå på ett rejält partaj - ett sånt där som slutar när det börjar ljusna! Bara för att testa om jag skulle orka... För nu är det LÄNGE sen! Kanske 10 år sen? 11? 12? Kan inte ens skylla på barnen - bara bekvämligheten i soffan...

Men jag kan ju inte gå ensam! Och alla tjejkompisar sitter hemma i sina egna soffor och knaprar på sin egen choklad tillsammans med sina barn och män och är lyckliga över det! Och det klandrar jag dem inte för - för det var jag också ända tills i Lördags. När SANNINGEN drabbade mig: Jag vill inte ha nån mer soff och TV-lördag på länge!

Men det är klart... Chili-choklad... :?: Och litet rödvin???? :?: :roll: :idea: Kanske inte så dumt ändå?
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

K-ina skrev: Och alla tjejkompisar sitter hemma i sina egna soffor och knaprar på sin egen choklad tillsammans med sina barn och män och är lyckliga över det! Och det klandrar jag dem inte för - för det var jag också ända tills i Lördags. När SANNINGEN drabbade mig: Jag vill inte ha nån mer soff och TV-lördag på länge!
Oj!
Nog måste det väl finnas NÅN som vill ha sprit i colan och svassa till tidig morgon?
Jag var iväg på tjejpartaj förra helgen, och o my god! Ja, inte tusan är man 20 år längre. Inte ens 30... heeela söndan var som att gå i mos, jag ville bara att det skulle bli kväll. Såna lördagskvällar orkar man inte med, så många. Men ibland är det hemskans roligt!
Har du ingen forumvän nära dig :D :?:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Och alla tjejkompisar sitter hemma i sina egna soffor och knaprar på sin egen choklad tillsammans med sina barn och män och är lyckliga över det!
Och hur vet du det??? De kanske vill precis samma sak. Det skadar ju inte att fråga, eller hur.
Och man behöver ju inte vara olycklig i sitt lördags-tv-tittande för att vilja göra något annat. Så även om jag inte längtar ut på fest, så skulle jag bli jätteglad och hänga på om någon frågade mig.

Annars kan man bestämma sig för att göra annat än att kolla TV. Laga god mat och sitta och prata. Spela spel. Ok, lite lite action kanske, men i alla fall inte TV.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
K-ina

Inlägg av K-ina »

Forumvän nära mej... nä... :-k

Äsch... Det går nog över det här också! Snart är jag i gamla goda tv-banor igen! :lol:

Nu ska jag snart sussa. Storpojken är sjuk och jag vabbar i morgon. Lillpojken får också vara hemma så vi ska mysa i morgon alla tre. Tror vi ska kolla på - TV... 8) :lol: 8)
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Varför ska du låta det gå över? :lol: :twisted:

Bejaka spriten. 8)

Så. Finnen har sagt sitt.

Du kan. :P
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:
miar70 skrev:
Eller planera :wink:
Den som lever får se O:)
Jannika

Inlägg av Jannika »

LO skrev:Annars kan man bestämma sig för att göra annat än att kolla TV. Laga god mat och sitta och prata. Spela spel. Ok, lite lite action kanske, men i alla fall inte TV.
Jag tror K-ina behöver ett nyp. :wink: Borsta tänderna ORDENTLIGT. Det biter på både livsleda och 40-årskriser, i alla fall min. :lol:

Den enda anledningar jag kan komma på som skulle kunna locka ut mig på krogen är (eventuella) uppiggande komplimanger, träffa folk man känner men inte umgås med och att få skaka på stjärten. Men sist (möhippan) fick jag inga av den första, kände inte igen en käft och stjärten blev högst orytmiskt skakad på grund av alldeles för mycket folk på dansgolvet.

Jag var närapå nykter och kunde inte undgå att störas av hur mycket folk fiser och luktar illa. Nykterheten gör också att man observerar alla desperata själar som fruktlöst letar efter sex, en levnadspartner eller en mening med livet. Det är jättesorgligt. Jag var inte ett dugg ledsen när jag fick åka hem men ledsnare dagen efter när jag var som ett slakt, haha!

Däremot en redig tjejmiddag alternativt parmiddag med kopiöst mycket skvaller, glada skratt och god mat. Det kan jag lätt offra en hel lördag för.

Ja ni, undrar när jag ska hinna skriva del två? tre? i bröllopsrapporten...

Kram på er! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Heeej surödlor!

Läser en del, hummar med och mumlar "påtår..?"

Annars är det en del att stå i häroppe...

:roll:

meeeeän!

Idag är en glädjens dag :!:

ny vikt:

88,4 kg

(jag började på 3siffrigt)

:D

Bup har äntligen hört av sig, vi har en tiiiid!

Storkillen och jag fällde en glädjetår ihop vid mellis :heart:

så Jannika, tack än en gång för citatet:
"Att sköta sig är att se till att man hinner med det roliga." Margareta Krook
Det passar mig precis

:-({|= :heart:

/Fjällmor Fjäderlätt (nåja... :roll: hrrrm)
K-ina

Inlägg av K-ina »

Men grattis Fjällmor till vikten!!! :shock: :thumbsup: :!:

Och jo tyvärr LO! De vill verkligen inte ge sig ut på party - jag har frågat. Och TVn kommer att vinna kampen - jag får verkligen inte bestämma över detta själv. Vi är tre som planerar lördagkvällarna!

Men Jannika har förmodligen hittat själva roten till det onda! Förstod jag nu!!!! :shock: Hur attraktivt är det egentligen med feber och ont i halsen och hosta sen nyår! När borstades tänderna ORDENTLIGT sist??? I fjol? ORDENTLIGT alltså! :shock: :shock: :shock: :?: :?: :?:

En rejäl finsk dos av dryck och litet tandvård - på lördag OAVSETT feber och nysningar!

Ni är bäst! Jag är snart på banan igen! :lol: :heart: :-({|=
Mamma till två pojkar.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Finsk dos enl. Olofsborgs reglemente A.D. kommer nu inte ihåg:

daglig dos öl till kvinnor: 3l

förutom på söndagar.

På söndagar serveras kvinnorna 5l. Per person.

män:

5l /person och dag

7l på söndagar.

tre sorters öl fanns till buds:

kvinnoöl

soldatöl

festöl

barnens ranson minns jag inte. Nåt fick de med... :roll:

who's up..? :P
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Härligt K-ina! På tandborsten bara. 8) Men Päivi, är det på sant? Fanns det nån i Finland som kom ihåg nåt av vad de gjort medan ransonerna pågick? :shock:

Det är min största invändning mot alkohol i större mängd. Bedövningseffekten. Jag vill veta vad jag sagt, gjort, upplevt, känt. Den andra invändningen är baksmällan och kvalitetsförstörandet av nästa dag och numera även nästnästa dag. Där kan vi snacka 40-årskris.

Puss på er! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"