Hej!
Vi har problem med morgnarna, pojken borde sova till åtta men vaknar redan efter sex och sover sen mer eller mindre oroligt med mycket gnäll utan att ändå vara helvaken. Ibland vaknar han helt och börjar skrika varpå jag ramsar.
Jag vet att jag har blivit osäker och släpper säkert in vargar men mitt dilemma är följande:
pojken är sex månader och jag skall börja jobba om en månad då pojkens pappa skall ta hand om honom. Jag vill ändå se pojken så mycket som möjligt och vill inte att han skall läggas alltför tidigt på kvällen (saknar honom redan fastän han läggs vid nio...) Men jag vill också amma honom på morgonen förrän jag far på jobb dvs ca halv sju-sju skulle han äta. Hurudant schema skall jag göra?? Vill helst inte lägga honom sju på kvällen!!
Mycket tacksam för svar!
Dilemma om morgnarna
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Tack!
Vi har följande schema för tillfället:
8.00 vakna
10-10.45 sova
13-15.30 sova
17.45-18.30 sova
21.00 sova
Detta måste ju justeras nu. Morgnarna har varit problematiska för han totalt bryter ihop om han inte får mat inom 1 minut från det att han fått syn på mig (mamman). Undrar bara om jag får honom att sova på dagen tillräckligt? Borde jag ändå lägga honom redan åtta? Är helt förvirrad.
Vi har följande schema för tillfället:
8.00 vakna
10-10.45 sova
13-15.30 sova
17.45-18.30 sova
21.00 sova
Detta måste ju justeras nu. Morgnarna har varit problematiska för han totalt bryter ihop om han inte får mat inom 1 minut från det att han fått syn på mig (mamman). Undrar bara om jag får honom att sova på dagen tillräckligt? Borde jag ändå lägga honom redan åtta? Är helt förvirrad.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Kan inte mamma slå av lite på sin längtan och låta honom få sova kl 8 åtminstone? Så får du/ni räkna ut vilken lur på dagen ni kan förlänga motsvarande, så han får sitt sammanlagda sömnbehov fyllt.
Vill du senarelägga morgnarna en smula får du se till att han inte ser dig
Ta fram papper och penna, lägg förvirringen i lådan och tänk efter, noga
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022