Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Susanne G skrev:Om du känner dig lite sötsugen så brukar en stor kopp te med grädde funka rätt bra.
Ja, det blir det! Är lite frusen också, så det passar bra! Ska bara slänga ungarna i säng först :wink:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Vad kul Mia att d går så bra! Och Lua - oj så bra d gått för Peter!!!
Nicke rasade oxå rejält i vikt i december när vi började. Hann nog bli nästan 4 kilo innan jul. Han vägde då som han gjorde innan lumpen :shock: Så kom julen och något kilo tillbaka men han har snart gått ner det igen. Jag fick
väl nästan 2 kilo av tomten men har inte vägt mig ännu. Sedan tisdag är vi i alla fall på banan igen. Har haft liiiite jobbigt med sötsugen i veckan men ostrullarna och en ruta mörk choklad till kvällen har räddat mig!

Så var jag och träffade föräldragruppen idag. Det har en tendens att bli MYCKET fika när vi träffas. Tjejen vi var hos fick veta före jul då jag var där själv att jag börjat med lchf fast hon kände inte till hur det fungerar. Så när jag kom idag så stod hon och gjorde en jättestor fruktsallad! Och säger "fruktsallad äter du väl i a f?!" Hmmm.... jag hade inte hjärta att inte smaka så det blev lite lite ändå....

Och ikväll börjar lets dance så då blir d en stor kopp thé med grädde - DET ÄR gott!!!!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Idag har jag FUSKAT!!! Jag har ätit semla. :P Det var supergott, men way too sött för min nuvarande smak.
Detta resulterade i att jag hade lätt kunnat äta makaroner och ketchup till lunc. Det gjorde jag nu inte utan korv med sallad och majjo/cf och en äggmjölksdrink lite senare.

Nu ska jag gå upp och fixa till något kvällsfika. Imorrn drar jag och Vera till Göteborg. Hon ska få se Disney on Ice med mormor, som födelsedagspresent.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Hejsan!

Igår bjöd maken och hans vän mig och vännens sambo på en riktigt god middag på tjäder och ripa!!!! Jag var MYCKET skeptisk innan då jag smakat båda fåglarna förr och inte alls gillat det, men de hade lyckats! Serverades med en gottig zucchinigratäng (hemlagat potatismos för det andra paret :wink: ), rönnbärsgele (liiitefusk) och en smaskig sås. LCHF ok så när som på gelen då :cry: Sen var väl inte vinet så bra heller förstås :lol:

De gjorde /LO:s chokladmousse till efterrätt och den var mycket smaskig!!

Idag är jag lite lätt bakis vilket innebär att jag är kraftigt sugen på coca cola....tur att det inte finns hemma!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hur går det MIa..?

:D

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällfolket skrev:Hur går det MIa..?
Det går BRA :D :thumbsup:
Jag är så mätt, så mätt!!!

Igår åt vi sagolikt god helstekt fläskfilé med blomkålsmos, och på kvällen åt vi ost och skinkrullar och drack ett glas rödvin! Jobbigt att gå ner i vikt?
Näää [-(

Är det nån av er som vet hur det är med honung? Filip dricker inte gärna the utan...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kiki

Inlägg av kiki »

[-X Honung är socker.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

kiki skrev:[-X Honung är socker.
:lol:

Tack kiki, då ska jag framföra det! Mer grädde i blir det :wink: :!:
kiki

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
kiki skrev:[-X Honung är socker.
:lol:

Tack kiki, då ska jag framföra det! Mer grädde i blir det :wink: :!:
:lol: Japp :lol: Och du kan försäkra honom om att sockersuget kommer att försvinna, jag lovar :lol: Sugen på socker då har man fått för lite fett, enkelt.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej tjejer!

Jag vet att man absolut inte ska hålla på att väga sig i tid och otid, det var just därför förra vågen åkte väck :roll: men i morse kunde jag inte låta bli... Jag känner på kroppen att den "gör om sig" på nåt märkligt vis, helt plötsligt håller midjan (som var borta!) på att kika fram igen :D så jag var tvungen att kolla vikten... prick två kilo minus!!! det är väl inte illa pinkat! På fyra dagar!
Och för alla er som funderar på lchf så kan jag säga att jag är verkligen supermätt hela tiden! Och får äta BARA mat som jag gillar, fast det fortfarande känns lite konstigt att äta en massa grädde, crème fraiche, smör, ost och sånt - precis tvärtom mot allt jag lärt mig innan...
Men som straff har det poppat upp en massa finnar, det är väl förmodligen all skit som ska ur kroppen...

Nu ska jag äta frukost: kokta ägg med majo, och några ostskivor :D :!:
blomman

Inlägg av blomman »

Min mage i kombination med mina leder har gjort upp mina riktlinjer, och det GÅR INTE med lchf. Nu är magen faktiskt riktigt, riktigt bra, och ingen värk, så jag tänkte inte börja bråka med min kropp.

Vissa grejer har den tagit bort:
Alla rotfrukter
Ris
Det mesta i frukt-väg
Ägg funkar ytterst sällan
Mjölkprodukter (utom grädde, smör och ost)

Sen måste den ha:
Broccoli (minst varannan dag)
Bröd (annnars blir det 15 toalettbesök per dag)

Så nu mår jag bra, men jag går inte ner ett gram (fast inte upp heller).
Hade ju egentligen velat tappa några kilon (de där fem som aldrig vill ge sig) och jag VET hur bra lchf är, eftersom jag provat innan.
Men, men.. jag får börja träna hårdare!
(Godissugen är jag tack och lov aldrig)

Jag ville mest bara gnälla lite här :roll: :wink: .
Kul att det går så bra för alla!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt jobbat MIA! Och pinkat har du nog rätt i, mycket vätska fösvinner i början. Men jag tror inte heller att det är nyttigt för kroppen att gå runt med det, så det ska ju också bort.

Blomman, jag tyckte inte du gnällde ett dugg. Du mår ju bra i både magen och kroppen. Sedan att du väger några kg mer än vad du skulle vilja, är ju en annan sak. Jag tycker du är superduktig som har lyssnat så noga på vad kroppen säger. Jag vet inte om jag skulle ha det tålamodet.

/LO (Som fikade med lillasyrran på Café på Haga i Göteborg igår. Idag regerar sockermonstret. Eller snarare hungermonstret. Jag äter massor, men bra saker idag)
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Krisse

Inlägg av Krisse »

oj här händer det saker.

Miar70 -lchf :!: lycka till, ja vad modig du är att sätta ut alla dina mått =D>

Jag hoppas man kan hänga på tråden även om jag inte är någon lchf, dock håller jag med om att det är nog definitivt den rätta vägen för många. Min kropp är dock inte särskillt känslig mot kolhydrater som det känns varje fall. Fast socker och rent vetemjöl måste jag undvika för att må bra.

Det har jag dock inte lyckats med under helgerna som kom efter 3 veckors sjukdom men nu är jag igång igen. 2,5 kg lyckades jag dra på mig :roll:

Så nu skall jag ta fast på det du skrev LO om att äta ordentligt vid målen och inte småäta...
Emmy 080212
Rasmus 091223
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Kul att "se" dig här igen, Krisse! Och blomman!
Såklart ni ska hänga här även om ni inte lchf-ar - jag inser att det finns ingen metod som passar ALLA, bara man hittar sitt eget sätt! Jag tror variationen inom lchf är rätt stor också, en del äter mer fett än andra, andra äter mer grönsaker, några äter inte ägg osv...

Det viktiga är nog att man hittar nåt som funkar i längden, och att man inte tänker det som ett quick fix O:)

Hur går det för alla andra?
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej!

Så roligt att läsa om er alla! :D

Jag tuffar på 8) Har lite sug på kvällarna nu men det är nog för att jag tagit bort kaffet-på-maten (med tillhörande gräddskvätt :wink: )

Känner att det händer saker i kroppen - spännande!

Nypåhittat grönt mos i bloggen som älskades av alla storlekar i familjen. Ny favorit!

:D

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"