Jahopp.. nu har vi fått lite problem med Esters läggningar! "Trouble in paradise" är så huvet på spiken, som jag skrivit som rubrik!

Helt obegripligt är det & vi behöver VERKLIGEN hjälp! Fattar ingenting?! Helt plötsligt bara har hon börjat krångla när vi ska lägga henne på kvällen! I förrgår var det inga problem alls, men igår var hon inte alls glad men, jag lyckades lugna henne till slut. Sen ikväll.. hon ville inte alls ner i sin säng (Henrik la henne, vi tar varannan kväll med barnen). Sen blev hon bara mer och mer upprörd och grät

och trots försök att ramsa och sen även gå in till henne och lugna (hon står i sin säng & vi håller om) så grät hon bara vidare.

Jag försökte lägga ner henne och solfjädra/buffa, men så fort jag ramsade & gick ut skrek hon upp sig igen och det började om. Nästa gång jag var inne hos henne kom vår katt och "kuttrade" och då blev hon förstås genast glad.

Jag tog upp katten i famnen och lät Ester klappa och kattens svans for fram & tbx över hennes ansikte & hon kiknade av skratt.

Jag ville verkligen få henne glad igen som för att försöka bryta det onda på nåt sätt. Hon gav mig sedan en spontan puss och försökte pussa katten.

Sen fick katten gå & vi vinkade hej då & god natt till den. Jag pratar ju numera mer med Ester då hon förstår så mycket mera nu så jag sa att "nu är det natt & då sover man så skönt i sin säng. Lägg dig ner här på kudden nu", & klappar kudden menande. Hon gjorde det, men återigen blev hon SÅÅÅ upprörd när jag ramsade & gick ut..

SUCK!!

Så återigen fick jag gå in igen och jag vet inte vad som gjorde det annorlunda, men det blev den sista gången. Kanske att jag buffade i rumpan för att lugna & sjöng vaggvisan som speldosan spelar varje gång hon ska sova, gjorde en skillnad. Hon protesterade iaf när jag gick ut, men inte lika mycket och lugnade sig själv till sist efter nån minut.
Men, vi vet verkligen inte varför detta hände?

Hon har aldrig protesterat på det här viset sen vi kurade henne 12 sept 08 (förutom i julas, 3 nätter borta, då krånglade hon lite grann)!
Vi ändrade hennes dagvila den 30 dec till en gång per dag från två, men det har inte varit NÅT krångel med det alls sen dess, och det är ju nästan 1 vecka sen nu. Hon har 4 tänder som alla syns, men inte riktigt är igenom helt än, men det borde inte ställa till med detta beteende tycker jag?!
Nää, jag vet inte vad det är..
Det har känts som om hon är lite för pigg för att lägga sig vid 19 de senaste 2-3 veckorna. Sanningen att säga är i och för sig också att sedan jul-ledigheten började för min man strax innan jul, då vi båda har varit hemma, så har vi försovit oss flera ggr och kl. har blivit över 7.15 flera ggr innan vi väckt Ester och det har hänt att hon vaknat innan, MEN hon har ALDRIG varit ledsen.. ? Och det borde väl ändå inte bli orsaken till detta?
Självklart har vi tagit oss i kragen med detta och är väldigt noga med att hålla barnens tider annars.
Tack snälla den som vill svara!!
Kram från en något desperat mamma som bara MÅSTE tillbaka till situationen vi hade innan, jag vägrar något annat! 10 mån av totalt KAOS i livet p.g.a. extrem sömnbrist räcker för en hel livstid, TACK!!
PS. Så in i helsike typiskt att detta händer, då jag precis tänkt skriva om vår goda erfarenhet av kurningen för att inspirera andra föräldrar som ska kura eller håller på!!

Känner att jag vill få ordning på detta först och skriva där sen.

DS.