Glöm inte undertrådsrullar! Men det gör du väl inte, du har ju bara haft en i en halv evighet. Jösses...
Jag ställde symaskinen åt sidan, men fick faktiskt lite tid, så jag fick sytt kusintröjorna, som jag länge planerat. På grund av diverse förkylningar fick min Walle inte fira jul med favoritkusin Hjalmar förrän på nyårsafton och då hann jag helt oväntat färdigt med tröjorna, så den till Hjalmar fick bli en av hans julklappar. Lite lyxigt, men jag är hans gudmor, så då får man allt ta och bjuda till.
Tinis - stort grattis och vilken fin body! Jag har bara sytt en och den blev inte alls lika bra. Det kändes inte som om omlotten över axlarna gick tillräckligt omlott, så jag vet inte om jag skall använda det mönstret igen. Från Stoff och stil, för övrigt. Som jag har beställt en massa tyger av nu. Som jag inte har råd med...
I söndags letade jag efter något snyggt för Walle att ha på sig när vi gick bort på middag. Insåg att han har mycket fint, men inte mycket med färg. Och inget rött. Så igår tog jag upp ämnet med Henrik, som var på väg in till stan. Var det möjligtvis så att han kunde tänka sig att titta lite efter en tröja i rött?? Då säger gullemannen: "Men du syr ju så snyggt - skall du inte beställa lite rött och sy istället?"
Sagt och gjort. Så E-slöjd har också fått en beställning. Men den får Henrik betala...