Tack för era svar!
Har kikat igenom texten med standarmodellen och förstår något så när vad det nu går ut på.
Men om han vill sova längre än 2 timmar, ska jag väcka honom då? Hur väcks han isf?
Om han ska vara vaken 2 timmar men kan vara vaken längre, dvs glad och umgås och pratar gärna med en. Hur gör man då?
Och så har vi ju ett promlen, rapningen! kan mata honom i flaska tills han mättnar en gång, men nästa gång han bjuds mat kan han suga, vifta med armar och ben, börja skrika, suga osv. Alltså en rap som behöver ut. Går med honom på axeln och han rapar och kräks. Men sedan när jag bjuder honom mat igen gör han fortfarande lika. Då är det bara nappen som duger och han kan försöka somna in eller att lägga honom på bordet och prata och busa med honom.
Hur gör man då? låta honom vara utan sista slurken om det inte går?
Inatt tycker jag han var duktig på att sova iof, 22-02.15. Nattmål till 3.30 då han sov vidare till kl 7.
Nu bjöds han mat + snabbt blöjbyte. Efter bytet bjöds han mat igen men då blev det sådär

gick flera vändor med flera rapar och kräkor och bjöd honom efter men nej! Så han fick nappen och somnade in.
Tips?
Mvh Susanne
Har en son, Simon, kom ut med akut kejsarsnitt 15/11-08, i vecka 41+0.