Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Gäst

Inlägg av Gäst »

LCHF - pepparkaksdeg..? :P

Vill se. 8) Jag tycker mycket om den mjuka pepparkakan, så kanske man kan sno lite recept..? Här skall surfas på blogg! :D

Ber jättemycket om ursäkt för min tidigare sura uppstötningar! :roll:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Päivi skrev:Ber jättemycket om ursäkt för min tidigare sura uppstötningar! :roll:
Nämen äsch då, Päivi, det är mer regel än undantag med sura uppstötningar så här juletider 8) så det är bara att vräka på om man känner att det bubblar under ytan :wink:

*raaap*... har precis ätit rätt många väldigt goda skinkmackor! Halva skinkan gick åt, tonåringarna kom in och det gick mååånga skivor... får nog åka och handla en till i morrn :roll:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

tack Mia :oops: - rodnar ändå - jag blev jättestressad av en sak som jag inte hade räknat med och det bara sade blubberiblubb :roll: och då känns det skönt att ha en ventil :oops: så familjen inte behöver ta allt. :shock:

Skall genast sluta skylla på en massa saker och inse att jag själv skapar manuset. 8) Igen. 8)

From nu skall här råda from julefrid O:) - barnen började redan ikväll: jag hade gjort GF/CF - LCHF (jo, det går... :P ) julgodis till gosseson som jagade sin syster som sprang omkring och kiiiknade av förtjusning: "Hu-ko jagar Sofiiia!" :lol: varpå storebror också utbrister i ett: "Hu-ko jagar Sofiiia!" vilket månne vara den längsta meningen hitintills. :D På finskat. Lite fler ord än tre. 8)

en mammas bästa julklapp. Folk avancerar... :lol:
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Min handuk är inte heller kastad, julmat är ju GOTT. Jag äter av det jag kan och blir mätt och belåten. Förra veckan var vi på krogen och åt julbord och jag kunde inte hålla mig från dessertbordet, det fick jag ångra, MIGRÄN. Så nu VET jag.

Jag tror att det är så här att ju mer strikt jag håller mig, ju mindre sockerkjedjor jag petar i mig, och ju mindre tillsattser, som faktiskt blir en trevlig konsekvens av den här kosten, ju känsligare blir jag. Jag vet folk som reagerar och blir sjuka på kött om djuret har lidigt under slakten.

Det är en LCHF konferens med Annika Dahlqvist i stockholm den 24 januari, är det någon som ska gå?

Jag träffade en gammal kompis häromdagen, hon undrade om jag skulle vara så här liten :lol: inte vet jag, sa jag kroppen ställer ju in sig och blir som den ska vara :lol: (jag ser mig själv som 175 lång och 110 kg, självbild :roll: ) Önskar dock att den där flebb magen kunde försvinna :cry: jag ser ju stor skillnad på övriga kroppsdelar men magen är ju fortfarande ENORM. Skillnaden är att den är mjuk och gosig och inte hår som en gravidmage. :wink:

Kramisar till alla.
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Klockan slår tio, endast modern är vaken. Pigg som en lärka.

Någon som vill kackla med mig..? O:)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Nehej... och nu sjunger dottern "tomtarnas julnatt" i sömnen.

Här slutar dagens sändning från backalyckan@halland.se

Gud vare med er, alla!

:-({|=
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: Jag blir glad av dig päivi :lol:

Kram
Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
duggan

Inlägg av duggan »

Päivi skrev:Malin - kan du ge exempel på en vanlig dags ätande hemma hos er :?:
Är det mig du menar då? :shock: :lol:

Frukost:
1 -1,5 dl turkisk yoghurt
el 2-3 kokta ägg med stenbitsrom
el 1 burkmakrill
el 1 ostplätta med smör och ost

Nått av ovan alternativ plus en stor the kopp med minst 30 g smör och lite mjölk.

Lunch:
Hamburgare el parisare mellan två stekt ägg med lök och dressing
Ägg röra
Ostplättar
Stekta ägg och bacon
Kokta ägg med smör
El middags rester

Middag:
Kött, köttgrytor, korvgrytor, fisk, kyckling etc med sallad, fetaost, vitkål, grönisar.

Ev Kvällsmat: the med smör och ev mörk choklad

Men denna vecka som gått har INTE gått bra, jag har ätit julgodis, det bjöds på jultårta, pizza har jag oxå ätit, urs jag får jätte dåligt samvete, men det blir en ren jul vecka förutom risgrynsgröt till lunch som ska serveras med massa smör, kanel och strösocker, så fräck är jag och julbordet ska avrundas med knäck. Jag tänker inte skämmas, men sen är det tillbaka till renlevnads-Malin igen. :D

Nyår kommer däremot att gå plättlätt med grillat älg och fläskfile med potatiasgratäng och broccoligratäng för dom som inte äter potatis, efterätt blir varma bär med grädde (glass för andra) och riven mörk choklad över och sedan blir det kex och goda ostar och jag kör ju såklart utan kollisar men det finns massa gott och ett riktigt gott torrt rödvin på det! Mums!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack Malin, du inspirerar mig! :D
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Härligt Mia att du är inne på lchf. Jag har minsann sett dig inne på ett annat forum. :wink: Jag tror inte du kommer ångra dig. Alla man hört mår mkt bättre på denna kost. Det kommer du oxå göra såklart. :D

Min favvorätt för tillfället är Skaldemans ostplättar. På dem lägger jag creme fraiche, rödlök och rom och en avocado vid sidan om. =P~ Det är supergott. Plättarna är hur enkla som helst. Här kommer receptet:

2 ägg
2 dl riven ost
2 dl majonäs.
Rör ihop.
Klicka ut 8 st matskedar på bakplåtspapper. In i 250 grader i ca 7-8 minuter. Färdigt
Plättarna är även goda med tonfiskröra på. Jag tar en burk tonfisk, majjo och rödlök. Mums.
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

SusanneG :!:

Apropå ostplättarna:

http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... B39BA.html

=P~

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev::lol: Jag blir glad av dig päivi :lol:

Kram
Kristina
O:) :-({|= O:)
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Jag skrev att det skulle vara 2 dl majjo i plättarna. Det ska det INTE vara utan 2 msk. :oops: Hoppas ingen stackare har använt sig av det första receptet.

Såg väldigt gott ut Fjällmor. Jag har inte testat dillsmak på fraichen men det ska jag göra mkt snart. :D Gräslök är ju oxå väldans gott. Det måste jag oxå krydda med. =P~

Vi är uppe Kramfors och här är det riktig vinter. Är så glad att lilla Majken får köra spark och leka i snön. Hon älskar det. Hon är en riktig hejare på spark, trott eller ej. Med tanke på att vi bor i Malmö så är jag rätt impad.
Idag var hon och hennes pappa ute och gick på isen. Jag som är en riktig stadsbo stod lite vettskrämd vid kanten och skrek att de inte skulle gå för långt ut. :roll: Jag är verkligen en riktig mes när det kommer till vild natur. (Det var en liten vik på Ångermanälven :wink: ).
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jag har lyckats med peppisarna!

Recept finns i bloggen :D

Go' fortsättning!

/Fjällmor
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Hej allihopa!

Nu är jag åter i vardagen och har läst ikapp mig. Var i stugan en dryg vecka över julen, utan dator, och det var såååå skönt! Och nu känns det (nästan) bara jobbigt att sitta här :shock: Men det är nog snart en vana igen :lol:

Jag har nog kört en "Mia" i jul och ätit det mesta om än i mindre mängder än någonsin förr. Men nu är det dags att bli en bättre människa igen och dra ner på sockret. Märkte när jag började med sockret igen att min mage slog bakut! Det jag däremot ser som en nackdel med LCHF är att det blir ganska dyrt :( Matkontot är ju nog dyrt som det är och alla proteiner gör det inte direkt bättre! Tur att det finns lite fisk och älg i frysen men tyvärr är det ju inga mängder :cry:

Men Duggan - thé och SMÖR??? I thét eller vad? Det lät ju inte så jättegott?
Lua, var du på föreläsningen? Mia, har ni kört igång med lchf ännu?

Kram på er!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"