Jag har en liten tjej på 4 månader. Det må vara den dåliga nattsömnen (mammas) men har inte förrän nu reflekterat över att hon äter 70% av sin dygnsranson mat om nätterna. Satt och läste i forumet och häpnar och skäms över hur lite min tjej äter om dagarna om man jämför med andra. Det kan gå 4-5 timmar mellan och hon äter ca 10 minuter lite ointresserat och ibland 2 timmar men då är hon inte speciellt hungrig. Emedans på nätterna så vaknar hon varannan eller varje timme och gnyr och söker bröstet.
Hur vänder man något sådant?
Sitter och väntar på andningslarmet och sen ska vi kura lilltjoppan. För hennes sömn är bedrövlig (mammas fel). Hon har sovit illa sedan födseln och jag har ju inte gjort det speciellt enklare för henne. har läst boken 2 ggr och vill sätta igång direkt men väntar som sagt på larmet.
Men tips om hur jag kanske gradvis får till maten till dagtid eller ska jag bara chocka henne och kura?
Har precis köpt välling för 6-månaders och ersättning och ska försöka ge henne det på kvällarna. Ersättning accepterar hon men har inte testat välling ännu.
Hjälp...Alla tips emottages om hur jag fixar matning dagtid.
mvh Jenny